پرداخت ضرر و زیان نزدیکی فرودگاه به بافت مسکونی، ساز و کار قانونی ندارد

پوریافر در گفت وگو با گیلی نت خبر داد:

پرداخت ضرر و زیان نزدیکی فرودگاه به بافت مسکونی، ساز و کار قانونی ندارد

شهردار منطقه 21 تهران گفت: ما هم با دادستانی و هم با دیگر مسیولان مربوطه درباره پرداخت ضرر و زیان به مالکانی که به خاطر نزدیکی فرودگاه متضرر شده اند صحبت کرده ایم، اما ظاهرا هیچ ساز و کار قانونی برای این مسیله وجود ندارد.

محمدرضا پوریافر شهردار منطقه 21، در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری گیلی نت، اظهار کرد: در قانون آمده است که اگر فرودگاه اثری داشته باشد که در خانه ها و واحد های مسکونی اطراف خود ضرر و زیان ایجاد کند، باید این ضرر را جبران کند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال یکی از ضرر ها و زیان های وجود فرودگاه ها در نزدیکی بافت مسکونی این است که اگر در حالت عادی ساخت آپارتمان های 5 طبقه قابل اجرا باشد با نزدیک شدن فرودگاه به بافت مسکونی دیگر تنها ساخت آپارتمان های 3 طبقه امکان خواهد داشت و این ضرر اقتصادی برای مالک ساختمان دارد.

شهردار منطقه 21 اضافه کرد: ما هم با دادستانی و هم با دیگر مسیولان مربوطه درباره پرداخت ضرر و زیان به مالکانی که به خاطر نزدیکی فرودگاه متضرر شده اند صحبت کرده ایم، اما ظاهرا هیچ ساز و کار قانونی برای این مسیله وجود ندارد و باید برای این مشکل ساز و کار قانونی تعریف شده و ردیف بودجه برای آن تعیین شود.

پوریافر در ادامه خاطرنشان کرد: عدم تعریف ساز و کار قانونی در مورد ضرر و زیان نزدیکی فرودگاه به بافت مسکونی شبیه مسیله بافت فرسوده است که شهرداری از محل عوارض بافت فرسوده، بخشودگی دارد و دولت باید بودجه ای برای انجام این بخشودگی ها اختصاص بدهد و در حال حاضر شهرداری از دولت عدد سنگینی را طلب دارد.

وی تاکید کرد: مسیولان فرودگاه می گویند قبل از اینکه مردم در محدوده ساکن شوند فرودگاه قبل از آن و بر اساس استاندارد های بین المللی و لحاظ کردن ارتفاع استاندارد و ایمنی اطراف فرودگاه در آنجا ساخته شده بود.

شهردار منطقه 21 یادآور شد: ما با پیگیری اجرای طرح تفصیلی به نوعی پیگیر حقوق مردم و ساکنان منازلی که در نزدیک فرودگاه بین المللی مهرآباد سکونت دارند هم هستیم و

پوریافر تصریح کرد: منطقه 21 تهران منطقه ای به وسعت 5 هزار و 200 هکتار است که و چهارمین منطقه وسیع تهران به شمار می آید و 50 درصد بافت آن را بافت صنعتی و نظامی شامل می شود.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای طرح تفصیلی مباحثی، چون سکونت و جمعیت پذیری آینده منطقه 21 و همچنین نحوه تامین خدمات و ساماندهی شبکه معابر و مواردی از این دست مدنظر قرار گرفته است.

شهردار منطقه 21 تاکید کرد: یکی از درخواست های همیشگی اهالی و ساکنان واحد های مسکونی که با فرودگاه بین المللی مهرآباد همجواری دارند درباره افزایش تراکم ساختمانی در ساخت وساز های حریم فرودگاه است و ما با جدیت این مسیله را پیگیری می کنیم و به همین دلیل موضوع اجرای قانون طرح تفضیلی در منطقه 21 از اولویت های ما محسوب می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پرداخت ضرر و زیان نزدیکی فرودگاه به بافت مسکونی، ساز و کار قانونی ندارد" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پرداخت ضرر و زیان نزدیکی فرودگاه به بافت مسکونی، ساز و کار قانونی ندارد"، کلیک کنید.