انواع پیوند مغز استخوان در مرکز درمانی بعثت سنندج انجام می‌شود – خبرگزاری گیلی نت | اخبار ایران و جهان

انواع پیوند مغز استخوان در مرکز درمانی بعثت سنندج انجام می‌شود - خبرگزاری گیلی نت | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار گیلی نت، عطاالله حیدری صبح یکشنبه در گفت‌وگوبا خبرنگاران اظهار کرد: مرکز آموزشی درمانی بعثت شهر سنندج امکان انواع پیوند مغز استخوان را دارا است و تاکنون ۱۷ پیوند موفق را به انجام رسانده است.

وی افزود: این مرکز یکسال است که فعالیت خود را آغاز کرده است و با ظرفیت ۶ تخت با کمک خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به بخش‌های مرکز پیوند مغز استخوان بعثت سنندج اعلام کرد: ۶ اتاق ایزوله استاندارد، ایستگاه پرستاری، اتاق کار، اتاق سلول و آماده‌سازی فرآورده خونی بخش‌های این مرکز را تشکیل می‌دهند.

حیدری با بیان اینکه تاکنون ۱۷ پیوند مغز استخوان موفق در این مرکز آموزشی درمانی انجام شده است، تصریح کرد: از این تعداد یازده مورد اتولوگ، پنج مورد پیوند آلوژنیک و یک مورد هاپلو بوده است.

رئیس بیمارستان بعثت سنندج یادآور شد: آ. ام. ال. سالی تومور، هوچکین، مولتیبل میلوما بزرگسال، آنمی آبلاستیک، سارکوم یونیک، انفوم مغزی و نفروبلاستوما پیوندهایی بوده که در این مرکز انجام شده است.

حیدری اذعان کرد: تلاش براین است تا با تلاش مسؤولان دانشگاهی، استانی و کشوری بخش پیوند مغز استخوان سنندج را تبدیل به یکی از قطب‌های پیوند مغز استخوان کودک در منطقه غرب کشور کنیم.

وی اذعان کرد: این امر می‌تواند به رونق گردشگری سلامت و پذیرش بیمار از اقلیم کردستان عراق و سایر کشورهای همسایه کردستان در غرب کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه اشعه دادن فرآورده‌های خونی در کرمانشاه انجام می‌شود، اضافه کرد: بزودی دستگاه گاما برای انجام این امر در استان فراهم می‌شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انواع پیوند مغز استخوان در مرکز درمانی بعثت سنندج انجام می‌شود – خبرگزاری گیلی نت | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انواع پیوند مغز استخوان در مرکز درمانی بعثت سنندج انجام می‌شود – خبرگزاری گیلی نت | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.