برسی دوربین بدون آینه نیکون مدل Z6

اگر شما هم قبل از خرید دوربین

دوربین بدون آینه نیکون مدل Z6

به دنبال برسی تخصصی مشخصات و نظرات کاربران خریدار هستید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

نقدر و برسی

دوربین بدون آینه نیکون مدل Z6

دوربین بدون آینه نیکون Z6 گام جدید نیکون در دنیای عکاسی است. سوراخ لنز Z-Mount با قطر بزرگ و فلنج 16 میلی متری نیکون را در ساخت دوربین های کوچک با لنزهای پیشرفته جسورتر می کند. دوربین نیکون Z6 همچنین مجهز به سنسور قدرتمند 24.5 مگاسایت مای FX-Format BSI CMOS و پردازشگر تصویر سریع EXPEED 6 برای ثبت تصاویر با کیفیت و سرعت باورنکردنی و حساسیت بالا (محدوده ISO 100-51200) است.

دوربین بدون آینه نیکون Z6 دارای سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز پیشرفته 273 نقطه ای است که 90 درصد از منطقه تصویر را پوشش می دهد. سنسور این دوربین مجهز به فناوری تثبیت کننده 5 محوره است تا حتی با لنزهای معمولی نیز بتوان تصاویر و فیلم ها را بدون لرزش ثبت کرد. این محصول قابلیت فیلم برداری UHD 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد و می تواند با استفاده از پروفایل های گاما N-Log به همراه خروجی HDMI 10 بیتی فیلم های با کیفیت سینمایی ضبط کند.

دوربین بدون آینه نیکون Z6 مانند بسیاری از دوربین های بدون آینه دیگر از رقبای DSLR خود کوچکتر است. اما این محصول علاوه بر طراحی باریک و وزن سبک، همچنان در برابر شرایط بد آب و هوایی مقاوم بوده و از ارگونومی خوبی در هنگام استفاده برخوردار است. منظره یاب الکترونیکی نیکون Z6 دارای وضوح 3.6 میلیون نقطه است و در صورت استفاده با لنزهای نیکور، بزرگنمایی 0.8 برابری را ارائه می دهد. برای محافظت بیشتر، این ویزور به پوشش فلورین نیز مجهز شده است. در پشت دوربین یک صفحه نمایش لمسی LCD قابل چرخش 3.2 اینچی با وضوح 2.1 میلیون نقطه قرار دارد. در بالای دوربین یک صفحه نمایش OLED ماتریسی برای نمایش سریع اطلاعات اولیه دوربین قرار دارد. لازم به ذکر است که این محصول مجهز به وای فای و بلوتوث نیز می باشد.

سیستم نیکون Z

نیکون با معرفی دیافراگم لنز مانت Z که مخصوص دوربین بدون آینه فول فریم است، کیفیت استثنایی تصاویر و لنزها را در اندازه های کوچک تضمین می کند. در مورد خود مانت Z همین قدر کافی است که بگوییم قطر داخلی آن 17 درصد بزرگتر از قطر داخلی پایه F نیکون است. در نتیجه، استفاده از لنزهای پیشرفته تری با طراحی لنزهای پیچیده، مانند نمونه هایی با دیافراگم f/0.95 امکان پذیر می شود. برای کوچکتر کردن ابعاد دوربین و لنزها، فلنج این مانت 65 درصد کوتاهتر از قبل شده است تا در نهایت بتوان دوربین هایی با قطر بسیار کم طراحی و ساخت. اندازه‌های بزرگ‌تر اتصال لنز را امکان‌پذیر می‌کند و در نهایت عملکرد کلی سیستم را بهبود می‌بخشد.

سنسور 24.5 مگاسایت مای BSI CMOS با فرمت FX و پردازشگر تصویر EXPEED 6

دوربین بدون آینه نیکون Z6 مجهز به سنسور 24.5 مگاسایت مای BSI CMOS است که در شرایط کم نور عملکرد بسیار خوبی دارد و به لطف سرعت بالای دیجیتالی شدن اطلاعات از سنسور، امکان عکاسی، فیلمبرداری و ضبط مداوم وجود دارد. ویدیوهای تایم لپس با کیفیت بالا طراحی این سنسور دارای نور پس زمینه بوده و به همین دلیل حساسیت بالا و نویز کم در مقادیر ISO بالا تولید می کند. محدوده حساسیت این دوربین معادل ISO 100-51200 می باشد. عملکرد سریع و دقیق این سنسور به دلیل قرار گرفتن آن در کنار پردازشگر تصویر EXPEED 6 است که امکان عکاسی پیاپی با فرمت خام تا 12 فریم بر ثانیه را فراهم می کند.

فیلمبرداری UHD 4K

دوربین بدون آینه نیکون Z6 با این ترکیب عالی از سنسور و پردازنده فراتر از عکاسی است. عکاسی با وضوح UHD 4K (3840×2160) با انواع لنزهای برش فول فریم یا DX با نرخ فریم 30، 25 و 24 فریم در ثانیه امکان پذیر است. رزولوشن Full HD 1080p نیز تا 120 فریم بر ثانیه در دسترس است که برای فیلمبرداری اسلوموشن مناسب است. فایل ها نیز مستقیماً در کارت حافظه ذخیره می شوند. البته با استفاده از ضبط و خروجی HDMI این دوربین می توانید فایل های فشرده نشده را ضبط و ذخیره کنید.

قابلیت های ویدیویی پیشرفته به دوربین نیکون Z6 اضافه شده است. این ویژگی ها شامل گامای N-Log برای ضبط فیلم خام با محدوده دینامیکی بالا است. خروجی HDMI 10 بیتی و منظره یاب الکترونیکی با کیفیت از دیگر امکانات اضافه شده به این دوربین است. فوکوس پین را می توان برای فوکوس دستی استفاده کرد. گزینه Zebra Stripes نیز برای شناسایی نواحی با نوردهی بیش از حد در قاب تصویر استفاده می شود. ضبط صدا به طور پیش فرض توسط میکروفون های استریوی داخلی انجام می شود، اگرچه اتصال میکروفون خارجی از طریق جک 3.5 میلی متری نیز برای کنترل بهتر کیفیت صدا امکان پذیر است. مانیتورینگ صدا از طریق جک هدفون نیز امکان پذیر است.

از دیگر ویژگی های فیلم برداری این محصول می توان به آپدیت خروجی ویدئو با کیفیت ProRes RAW اشاره کرد که با اتصال دوربین به ضبط کننده های سازگار با Atomos امکان پذیر است. با این آپدیت می توان اصلاح رنگ را در محدوده وسیع تری انجام داد و خروجی RAW 12 بیتی از طریق HDMI امکان پذیر است. البته برای این آپدیت باید با نمایندگی های مجاز نیکون تماس بگیرید.

فوکوس خودکار با 273 نقطه تشخیص فاز

مجموعه ای از 273 نقطه تشخیص فاز 90 درصد از سطح سنسور دوربین بدون آینه نیکون Z6 را پوشش می دهد. در نتیجه فرآیند فوکوس در هنگام عکاسی و عکسبرداری با سرعت و دقت بالایی انجام می شود. شی تقریباً تا لبه های تصویر ردیابی می شود. در سمت ضبط ویدیو، فوکوس خودکار هیبریدی نیز وجود دارد که به طور خودکار بین حالت‌های تشخیص فاز و تشخیص کنتراست برای دستیابی به فوکوس ثابت جابجا می‌شود. در همین حال، لنزهای جدید NIKKOR Z عملکرد کاملا بی صدا را ارائه می دهند.

طراحی بدنه

• دوربین بدون آینه نیکون Z6 مجهز به تثبیت کننده سنسور 5 محوره است که می تواند لرزش دوربین را تا 6 استاپ خنثی کند. عملکرد این سیستم ربطی به نوع لنز ندارد، هرچند با استفاده از مبدل FTZ و لنزهای سازگار، لرزشگیر 3 محوره لنز به کمک می آید.

• صفحه نمایش لمسی بزرگ 3.2 اینچی با رزولوشن 2.1 میلیون نقطه، تصاویر روشن، شفاف و با کیفیتی را ارائه می دهد که برای عکاسی در حالت Live view یا بررسی تصاویر ضبط شده بسیار مناسب است. طراحی چرخشی این مانیتور به شما امکان عکاسی از زوایای پایین و بالا را می دهد. عملکرد لمسی آن استفاده از دوربین و تنظیمات آن را آسان کرده است.

• منظره یاب الکترونیکی 3.6 میلیون نقطه ای تصاویر با کیفیت بسیار بالایی تولید می کند. بزرگنمایی این منظره یاب هنگام استفاده با لنزهای نیکور 0.8 برابر است. پوشش فلوئور روی چشمی منظره یاب نیز تمیز کردن آن را آسان می کند.

• در بالای دوربین نیکون Z6 یک نمایشگر OLED ماتریسی قرار دارد که انرژی کمی مصرف می کند و به سرعت اطلاعات اولیه دوربین را در اختیار کاربر قرار می دهد.

• یک اسلات کارت حافظه CFexpress نوع B/XQD برای ذخیره تصاویر با سرعت بالا برای این دوربین طراحی شده است.

• شاسی این دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده است که در برابر شرایط نامساعد جوی و نفوذ گرد و غبار مقاوم است.

• دستگیره ارگونومیک و طراحی کلی بدنه دوربین بدون آینه نیکون Z6 برای استفاده طولانی مدت مناسب است و لیز نمی خورد. جوی استیک داخلی نیز برای انجام تنظیمات یا انتخاب نقطه فوکوس مفید است.

• اتصال بی سیم SnapBridge امکان کنترل دوربین از راه دور را فراهم می کند. بلوتوث و وای فای نیز برای مشاهده تصاویر دوربین و عکسبرداری از راه دور مناسب هستند. همچنین با استفاده از این روش ها امکان انتقال فایل های با کیفیت پایین نیز وجود دارد.

• باتری قابل شارژ لیتیوم یونی EN-EL15b این قابلیت را دارد که با یک بار شارژ کامل، برق را برای تقریباً 310 عکس تامین کند. البته این دوربین با باتری های EN-EL15 و EN-EL15a نیز سازگار است اما امکان شارژ آن ها در داخل دوربین وجود ندارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی دوربین بدون آینه نیکون مدل Z6" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی دوربین بدون آینه نیکون مدل Z6"، کلیک کنید.