برسی دوربین عکاسی بدون آینه نیکون مدل Nikon Z9

اگر شما هم قبل از خرید دوربین

دوربین عکاسی بدون آینه نیکون مدل Nikon Z9

به دنبال برسی تخصصی مشخصات و نظرات کاربران خریدار هستید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

نقدر و برسی

دوربین عکاسی بدون آینه نیکون مدل Nikon Z9

نقد و بررسی دوربین نیکون Z9

دوربین نیکون Z9 یک دوربین بسیار حرفه ای است که دارای سنسور جدید، سیستم فوکوس خودکار پیشرفته و قابلیت فیلمبرداری با وضوح 8K است. این محصول اولین دوربین بدون آینه پرچمدار نیکون است و طراحی آن به قدری حرفه ای و ظریف است که می توان گفت برای فیلمبرداری و عکاسی در تمامی سطوح مناسب است.

سنسور خوب و پردازنده قدرتمند

سنسور 45.7 مگاسایت مای BSI CMOS

این دوربین دارای سنسور 45.7 مگاسایت مای CMOS FX-Format است که از طراحی BSI بهره می برد. این سنسور پشته سرعت خواندن بسیار بالایی دارد که پدیده کرکره نورد را کاهش می دهد و طراحی BSI این سنسور باعث کاهش نویز و وضوح بالا در هنگام کار با ISO بالا می شود. رزولوشن 45.7 مگاسایت مای این سنسور امکان ثبت تصاویر با وضوح بسیار بالا را در هنگام عکاسی از مناظر، پرتره و سایر سبک های عکاسی که نیاز به جزئیات بالایی دارند، می دهد. علاوه بر این، این سنسور امکان فیلمبرداری با وضوح 8K را نیز فراهم می کرد. سنسورهای فول فریم طراحی شده توسط BSI به دلیل جزئیات و بازتولید رنگ عالی خود شناخته می شوند و این سنسور دارای محدوده تنظیم ISO 64-25600 است که در حالت توسعه یافته 32-102400 است.

پردازشگر تصویر EXPEED 7

مکمل حسگر این دوربین، پردازنده EXPEED 7 است که سرعتی 10 برابری نسبت به Z 7II برای این دوربین فراهم می کند. این موتور پردازشگر همگام با سنسور انباشته کار می کند و برای ارائه فوکوس خودکار با سرعت بسیار بالا، عملکرد ویدیویی عالی و کنترل سریع طراحی شده است.

سرعت عکاسی پیاپی در این دوربین 20 فریم بر ثانیه با فرمت Raw، 30 فریم بر ثانیه با فرمت JPEG و 120 فریم بر ثانیه با رزولوشن 11 مگاسایت ما است و در تمامی این موارد دوربین از فوکوس و نوردهی خودکار پشتیبانی می کند.

این دوربین می تواند تا 100 تصویر را در فرمت خام در زمان عکاسی پیاپی بافر کند. در نتیجه به مدت 50 ثانیه می توانید با این دوربین به صورت پیوسته و متوالی در فرمت خام عکاسی کنید.

حداکثر سرعت شاتر الکترونیکی این دوربین برابر با 1/32000 ثانیه است که امکان استفاده از دیافراگم باز را در شرایط نوری شدید ممکن می سازد.

طراحی کلی سنسور پشته به گونه‌ای است که هنگام تصویربرداری از سوژه‌هایی که به سرعت در حال حرکت هستند، اعوجاج شاتر را کاهش می‌دهد.

محاسبات فوکوس خودکار این دوربین با سرعت بالای 120 فریم بر ثانیه انجام می شود.

نوع جدیدی از فرمت ذخیره سازی فایل RAW در این دوربین وجود دارد که کیفیت تصویر آن برابر با خام فشرده نشده است، اما حجم اشغال شده آن تقریبا 30 درصد کمتر است و در نتیجه سرعت خواندن و نوشتن روی کارت حافظه بالاست.

طراحی پرده الکترونیکی

دوربین نیکون Z9 با تکیه بر سرعت و سنسور پشته، شاتر مکانیکی را کنار گذاشت و فقط از شاتر الکترونیکی استفاده کرد. سرعت بالای این سنسور امکان ثبت با سرعت 1/32000 را فراهم می کند و سنسور پشته نیز تاری حرکت را کاهش می دهد و اجسامی مانند چوب بیسبال، توپ و چوب گلف و ماشین هایی که با سرعت بالا در حال حرکت هستند را با دقت به تصویر می کشد. همچنین با وجود اینکه شاتر مکانیکی در این دوربین وجود ندارد، قابلیت همگام سازی فلاش 1/200 ثانیه ای و قابلیت همگام سازی با سرعت بالا نیز وجود دارد.

با حذف شاتر مکانیکی، دوربین Z9 می تواند کاملاً بدون نویز عکاسی کند و نیازی نیست نگران آسیب دیدن پوشش مکانیکی شاتر باشید. می توانید با ایجاد صدای شاتر به سوژه ها اطلاع دهید که عکس گرفته شده است و همچنین می توان حجم این صدا را طوری تنظیم کرد که شدت صدای شاتر برای موقعیت های مختلف مناسب باشد.

فوکوس خودکار سریع و هوشمند

سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز 493 نقطه ای

فوکوس خودکار تشخیص فاز 493 نقطه ای این دوربین تمام سطح سنسور را پوشش می دهد و عملکرد بسیار سریع و دقیق را تضمین می کند. این سیستم از رابط پرسرعت دوربین های سری Z بهره می برد و همچنین سرعت بالای خواندن سنسور باعث شده این دوربین قابلیت فوکوس خودکار با سرعت بالای 120 فریم بر ثانیه را داشته باشد. سیستم فوکوس خودکار این دوربین در شرایط کم نور نیز استفاده می شود و برای این منظور حالت خاصی به نام Starlight در این دوربین تعبیه شده است. این حالت جبران نوردهی 8.5- را در اختیار کاربر قرار می دهد که برای عکاسی نجومی، عکاسی کنسرت و سایر موقعیت های کم نور مناسب است.

فناوری یادگیری عمیق

با استفاده از الگوریتم های جدید و فناوری یادگیری عمیق، تشخیص خودکار اشیا می تواند 9 شی مختلف از جمله افراد، حیوانات، هواپیما و دوچرخه را تشخیص دهد. هنگام کار در حالت فوکوس خودکار منطقه خودکار، این سوژه ها به طور خودکار شناسایی و فوکوس می شوند و در صورت حرکت در فوکوس باقی می مانند. فوکوس خودکار تشخیص چشم نیز در این دوربین تعبیه شده است تا بدون توجه به اندازه چشم ها در تصاویر به دقت بیشتری دست یابد.

Z9 همچنین دارای اولین سیستم ردیابی سه بعدی نیکون در دوربین بدون آینه است. این حالت فوکوس محبوب از دوربین های DSLR نیکون گرفته شده است که به دوربین اجازه می دهد تا فوکوس روی سوژه را تشخیص داده و حفظ کند. همچنین دارای سه محدوده فوکوس خودکار پویا با محدوده اندازه فوکوس مختلف است که فوکوس خودکار را برای طیف وسیع تری از سوژه های متحرک مناسب می کند.

تصویربرداری با وضوح 8K و 4K

دوربین Z9 علاوه بر قابلیت عکاسی حرفه ای، قادر به فیلم برداری با رزولوشن های مختلف و نرخ فریم تا 8K است. با خواندن از روی تمام سایت ما ها، این دوربین می تواند تا 2 ساعت و 5 دقیقه به طور مداوم در حالت UHD 8K 30p ضبط کند.

فیلمبرداری فول فریم با رزولوشن 4K نیز با این دوربین امکان پذیر است و در این حالت می توانید تا 120 فریم در ثانیه فیلم های اسلوموشن ضبط کنید. همچنین امکان استفاده از ناحیه حسگر 8K و نمونه برداری بیش از حد UHD 4K تا 30 فریم در ثانیه وجود دارد که می تواند وضوح و جزئیات را افزایش دهد. همچنین امکان ضبط تصاویر با وضوح بالا از ویدئوهای ضبط شده با رزولوشن 8K و 4K در 33 مگاسایت ما و 11 مگاسایت ما وجود دارد.

فیلمبرداری 10 بیتی ProRes و H.265

فیلمبرداری با رنگ 10 بیتی و نمونه برداری 4:2:2 نیز در حالت ProRes 422 HQ و H.265 و همچنین حالت رنگی 4:2:0 بسته به گردش کار امکان پذیر است. برای طیف رنگی گسترده تر، حالت های 10 بیتی N-Log و Flat Color نیز در دسترس هستند. علاوه بر این، HLG (Hybrid Log Gamma) نیز برای ایجاد محتوای HDR به طور مستقیم از دوربین در دسترس است.

طراحی بدنه حرفه ای

منظره یاب بدون تاخیر

منظره یاب پیشرفته این دوربین از پنل OLED 3.69 میلیون نقطه ای استفاده می کند و روشنایی آن تا 3000 نیت قابل تنظیم است. همچنین این منظره یاب در هنگام عکاسی پیاپی تیره نمی شود.

نمایشگر با قابلیت تنظیم زاویه در 4 محور

دوربین نیکون Z9 اولین دوربین این شرکت است که دارای صفحه نمایش لمسی 4 محوره 3.2 اینچی 2.1 میلیون نقطه ای است که می تواند در زوایای مختلف تنظیم شود و هنگام استفاده از دوربین به صورت افقی و عمودی در موقعیت صحیح تنظیم شود.

ساختار پایدار

دو پورت کارت حافظه CFexpress نوع B امکان ذخیره سریع فایل های سنگین را فراهم می کند. از آنجایی که این دوربین از یک سنسور پر سرعت برای تبدیل اطلاعات نوری به سیگنال های دیجیتال استفاده می کند، برای عکاسی مداوم یا فیلم برداری با کیفیت بالا به کارت حافظه خواندن و نوشتن با سرعت بالا نیاز دارد. البته هر دو پورت از کارت های XQD پشتیبانی می کنند.

طراحی این دوربین ارگونومیک بوده و قابلیت تغییر سریع حالت نگه داشتن به صورت افقی و عمودی را دارد.

مقاومت در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار همانند دوربین D6 است که از شاسی آلیاژ منیزیم ساخته شده است اما 20 درصد کوچکتر از مدل DSLR است.

این دوربین دارای EN-EL18d است که با شارژ کامل تا 700 عکس را پشتیبانی می کند. البته این دوربین با انواع EN-EL18 سازگار است.

عملکرد تثبیت کننده درون دوربین، که از نوع سنسور جابجایی است، می تواند با تثبیت کننده لنز از طریق فناوری Synchro VR هماهنگ شود و لرزش ها را تا 6 توقف خنثی می کند.

قفل تثبیت کننده سنسور از آسیب های ناشی از حرکت دوربین در حین سفر جلوگیری می کند.

محافظ سنسور دارای یک پرده محافظ بادوام است که از نشستن گرد و غبار روی سنسور هنگام تعویض لنز جلوگیری می کند.

اکثر دکمه‌های نیکون Z9 دارای نور پس‌زمینه هستند تا استفاده از آن‌ها در شرایط تاریک و کم نور آسان باشد.

عملکرد ضبط یادداشت صوتی برای یادداشت های صوتی کوتاه در حین عکسبرداری.

پیوندهای گسترده

پورت HDMI با اندازه کامل برای خروجی ویدیو به ضبط کننده یا مانیتور خارجی

پورت USB 3.2 نسل 2 با پشتیبانی از Tether، انتقال داده و شارژ باتری در دوربین

پورت اترنت برای اتصال کابل شبکه و انتقال فایل از طریق FTP

پورت 10 پین برای اتصال طیف گسترده ای از لوازم جانبی و کنترل از راه دور

پورت PC Sync برای همگام سازی فلش

بلوتوث و وای فای برای انتقال داده های بی سیم و کنترل دوربین از راه دور. سازگار با برنامه مدیریت فایل NX Mobile Air.

ثبت اطلاعات جغرافیایی در فایل های ذخیره شده از طریق GNSS.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی دوربین عکاسی بدون آینه نیکون مدل Nikon Z9" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی دوربین عکاسی بدون آینه نیکون مدل Nikon Z9"، کلیک کنید.