تنها با تقوا و صبر و با مشارکت مردم می توان بر جبهه باطل پیروز شد – خبرگزاری گیلی نت | اخبار ایران و جهان

تنها با تقوا و صبر و با مشارکت مردم می توان بر جبهه باطل پیروز شد - خبرگزاری گیلی نت | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار گیلی نت، آیت الله لطف الله دژکام در اولین نماز جمعه عبادی سیاسی سال 1403 در جمع پرشور مردم مومن و انقلابی شیراز ابتدا پس از توصیه همیشگی به تقوا گفت: رمضان ماه نزول قرآن و بهار قرآن است و در این جمعه ها دوست دارم که با آیاتی از قرآن کریم نکاتی را که برای همه ما به عنوان مسلمان، مومن و پیرو قرآن کریم لازم هست یادآوری کنم.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: در قضیه برجام آنها دنبال برجام های بعدی نیز بودند اما همان برجام یک را نیز نقض کردند.

امام جمعه شیراز در ادامه گفت: در آیات 120، 125 و 186 سوره آل عمران خداوند می فرماید: دشمنی از ناحیه کفار تمام نمی شود و شما برای اینکه در مقابل این دشمنی پیروز شوید باید تقوا پیشه کنید و در جبهه مقاومت صبر و استقامت بورزید تا آسیب نبینید. «وَاِنْ تَصْبرُوا وَتَتَّقُوا لَا یَضُرُّکُمْ کَیْدُهُمْ شَیْیًا»

وی در ادامه گفت: مقصود صبر یعنی ایستادگی و برای خدا کار کردن است به امید اینکه خدا اجر دهد و تقوا یعنی در روابط داخلی و خارجی خود هیچ وقت خلاف دستور خدا عمل نکنیم.

چالش های هفتگانه کشور باید به کمک مردم حل شود

آیت الله دژکام در ادامه چالش های موجود در کشور را برشمرد و گفت: چالش اول مساله تولید است و در کشور تولید به اندازه کافی نیست و تورم به این دلیل است که تولید خوب رخ نمی دهد و چالش دوم اشتغال است و جوانان می گویند کار مناسب نیست.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: مساله سوم مسیله بیمه و تامین اجتماعی و مساله چهارم مسیله مسکن است و فعلاً کمبود مسکن، گرانی مسکن و گرانی اجاره داریم و این ها چالش هایی است که مرتب درباره آن گفت وگو می شود.

امام جمعه شیراز افزود: مساله پنجم مسیله عدالت اقتصادی و مبارزه با فقر است و درآمدهای کشور عادلانه تقسیم نمی شود و یک عده فقیر و یک عده هم پردرآمد و ثروتمند هستند.

امام جمعه شیراز در ادامه گفت: مسیله ششم سبک زندگی اسلامی است که فرزندآوری، حجاب و عفاف و اسراف از مسایل آن است و مسیله هفتم ناکارآمدی نظام اداری ما است که متناسب با نیاز مردم نمی تواند پاسخگو باشد و کاغذبازی در محیط اداری ما به عنوان یک بیماری وجود دارد.

وی همچنین گفت: دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید میدان داری کنند، کارشناسان و مردم پای کار بیایند و راهکار ارایه دهند و راهکار علمی باید عملیاتی شود تا مشکل مردم حل شود؛ باید تحول در نظام اداری رخ دهد و تحول یعنی ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی در همه بخش های اداری کشور.

آیت الله دژکام با بیان اینکه شعار امسال می گوید جهش تولید با مشارکت مردم افزود: برای اینکه این قضیه واقعیت پیدا کند دولت سند تحول دولت مردمی را برای تحقق ایران قوی نوشته است. پس مردم برای تحقق این سند کمک کنند و بخش هایی که مربوط به مردم است را محقق کنند و رویکرد حمایت از دولت برای حل مسیله کشور را دنبال کنند.

آیت الله دژکام در پایان گفت: خواست رهبری تحول جهشی و جهادی در همه بخش های اداری است و فقط در این صورت مشکلات حل می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تنها با تقوا و صبر و با مشارکت مردم می توان بر جبهه باطل پیروز شد – خبرگزاری گیلی نت | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تنها با تقوا و صبر و با مشارکت مردم می توان بر جبهه باطل پیروز شد – خبرگزاری گیلی نت | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.