تولید نخستین تختال در بزرگترین واحد فولادی چهارمحال و بختیاری

تولید نخستین تختال در بزرگترین واحد فولادی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری گیلی نت استان چهارمحال وبختیاری، جمشید علی بابایی گفت: در واپسین روزهای سال 1402 که به نام مهار تورم، رشد تولید مزین شده است، آرزوی تولید نخستین تختال در بزرگترین واحد فولادی استان به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه واحد فولادسازی این شرکت به عنوان نخستین واحد فولادسازی کشور با بهره گیری از تکنولوژی شرکت های داخلی بوده و در اجرای آن 17 هزار تن اسکلت فلزی، 18 هزار تن تجهیزات و ماشین آلات به کار رفته و اکثر تجهیزات آن در داخل کشور بومی سازی و تولید شده است.

علی بابایی گفت: این واحد با ظرفیت سالانه 800 هزار تن در سال شامل یک کوره قوس الکتریکی (EAF) با ظرفیت تخلیه 140 تن مذاب، یک کوره پاتیلی (LF) و یک ماشین ریخته گری اسلب (تختال) است.

مدیر بهره برداری این شرکت نیز گفت: این تختال ها از نوع فولاد کم کربن با کیفیت بسیار مطلوب و با طول 10 متر، عرض هزار و 300 میلیمتر، ضخامت 200 میلیمتر بوده که در تولید ورق های مورد استفاده در خودرو، لوازم خانگی و تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

سلیمانی افزود: ظرفیت تولید تختال فولادی در شرکت فولاد سفیددشت سالیانه 800 هزار تن با عرض 800 تا 1500 میلیمتر و ضخامت 150 و 200 میلیمتر است که این محصول به عنوان ماده اولیه تولید انواع ورق های فولادی قابلیت فروش داخلی و یا صادرات را خواهد داشت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تولید نخستین تختال در بزرگترین واحد فولادی چهارمحال و بختیاری" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تولید نخستین تختال در بزرگترین واحد فولادی چهارمحال و بختیاری"، کلیک کنید.