سفیر اسراییل در سازمان ملل متحد از حد گذشته است! 

یک کارشناس امور بین الملل در شبکه اجتماعی ایکس از رفتار سفیر رژیم صهیونیستی در خصوص منشور سازمان ملل متحد انتقاد کرد و نوشت:سفیر اسراییل در سازمان ملل متحد از حد گذشته است! 

به گزارش گیلی نت، رضا نصری، حقوقدان و کارشناس امور بین الملل در این توییت نوشت:

لازم است اعضای سازمان ملل متحد در جهت رد اعتبارنامه هییت اسراییلی اقدام و اسراییل را از شرکت در مجمع عمومی محروم کنند. این کار هم نیازمند موافقت شورای امنیت نیست.

فقط در 7 ماه گذشته:

– اسراییل به طور سیستماتیک از اجرای قطعنامه های شورای امنیت (قطعنامه 2728) و مجمع عمومی در مورد وضعیت بشردوستانه غزه خودداری کرده است؛

 – اسراییل از اجرای دستور موقت دیوان بین المللی دادگستری در مورد نقض محتمل کنوانسیون نسل کشی 1948 سر باز زده است؛

– اسراییل به عمد کارکنان سازمان ملل متحد و امدادگران را هدف قرار داده و کشته است؛

– سفیر اسراییل در سازمان ملل متحد به طور سیستماتیک به توهین، افترا و ارعاب اعضا و مقامات سازمان ملل متحد (از جمله دبیرکل) متوسل شده و اخیراً از آمریکا خواسته است در صورت تصویب قطعنامه مجمع عمومی در مورد عضویت فلسطین، بودجه سازمان ملل متحد را قطع کند؛
 
 ضمن اینکه اعتبارنامه هییت اسراییلی در «اورشلیم» صادر می شود و همین امر ناقض قطعنامه های مجمع عمومی، به ویژه قطعنامه 35/169 E مورخ 16 دسامبر 1980، قرار داد. قطعنامه مجمع عمومی تاکید داشته که تمام اقدامات و مصوبات قانونی و اداری اسراییل که وضعیت حقوقی و جایگاه شهر  بیت المقدس – به ویژه اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل (که توسط قانون اساسی اسراییل صورت گرفته)  – را تغییر دهد باطل است و باید فوراً لغو گردد؛ و از اعضای سازمان های بین المللی خواسته که هیچ اقدامی را از جانب اسراییل که با موارد فوق مطابقت نداشته نپذیرد. 

 اگر به دلیل حق وتوی آمریکا در شورای امنیت نمی شود اسراییل را از سازمان ملل متحد اخراج کرد، می شود استوارنامه سفیر و هییت اسراییلی را از طریق فرآیند اعتبارسنجی رد کرد! یا حداقل اگر آمریکا بودجه سازمان ملل متحد را به درخواست اسراییل کاهش دهد تا اسراییل بتواند بدون مانع به نسل کشی خود ادامه دهد، لازم است این اقدام صورت بگیرد!

سفیر اسراییل در سازمان ملل متحد از حد گذشته است! 

سفیر اسراییل در سازمان ملل متحد از حد گذشته است! 

سفیر اسراییل در سازمان ملل متحد از حد گذشته است! 

پایان خبر گیلی نت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سفیر اسراییل در سازمان ملل متحد از حد گذشته است! " هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سفیر اسراییل در سازمان ملل متحد از حد گذشته است! "، کلیک کنید.