سه رکن تاثیرگذار در بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد؛

سه رکن تاثیرگذار در بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس و اورراق بهادار گفت: تحلیل داده ها تقویت و ترجمه زبان فنی مهمترین نقش تاثیرگذار در تقویت بازار سرمایه را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری گیلی نت امروز حجت الله صیدی رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار در ششمین جشنواره ملی بورس و رسانه گفت: همواره قیمت نقش تعیین کننده در بازار سرمایه دارد و در این بین عوامل تاثیر گذار بر تعیین قیمت بسیار مهم و نقش آفرین است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اطلاعات تاثیر بسزایی بر قیمت اوراق و سهام در بازار سرمایه دارد.

وی گفت: تفسیر و تحلیل اطلاعات یک صنعت خاص در بازار سرمایه یک هنر است و تفسیر فعالیت سایر بنگاه ها اقتصاد منطقه و در کل اتفاقات جهان و اثرگذاری آن ها در بازار سرمایه به عنوان تخصص مطرح است.

به گفته صیدی؛ نقش رسانه در اطلاع رسانی تحلیل و تفسیر اطلاعات و داده ها در بازار سرمایه مهم است هرچند در این بازار رشد قابل توجهی داشته ایم هنوز خیلی از نیاز بازار فعالین و ناشرین رفع نشده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: بهترین تصمیم در بارار سرمایه که نهادهای تاثیرگذارمالی و بورسی در آن حضور دارند به موجب تحلیل درست و صبورانه است.

وی تاکید کرد: نقش رسانه در منطقی کردن خبرهای روزانه بورس خیلی مهم است. خرید و فروش روزانه در بازار اساسی و مهم است اما انتشار اطلاعات تخصصی و راهگشا  زمان بر است.

وی تصریح کرد: رسانه باید ذهن ها را به سمت عمیق فکر کردن و درست تصمیم گرفتن هدایت کند چراکه برای بهبود وضعیت بازار باید به مسائل مهم سرنوشت ساز در این بازار پرداخته شود.

صیدی در ادامه به دومین ابزار جهت حضور و تقویت بازار برای عموم اساره کرد و گفت: تقویت زبان فنی یکی از مهم ترین ابزار برای تثبیت حضور و کنترل در بازار سرمایه است.

این مسئول به نکته مهم دیگر اطلاع رسانی در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: ترجمه زبان فنی به زبان ساده راه کار موثر برای اطلاع رسانی شفاف صحیح و کارآمد است.

 

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سه رکن تاثیرگذار در بازار سرمایه" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سه رکن تاثیرگذار در بازار سرمایه"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه