کاپینگ قهوه چیست؟ – خبرگزاری گیلی نت

کاپینگ قهوه چیست؟

کاپینگ قهوه تکنیکی است که تیسترهای قهوه برای ارزیابی کیفیت و طعم یک دسته قهوه از آن استفاده می‌کنند. این یک روش استاندارد است که مستلزم بوییدن و چشیدن دقیق قهوه دم شده برای تعیین کیفیت آن و شناسایی هرگونه نقص است.

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری گیلی نت، ما می توانیم خواص قهوه را بر اساس طعم، عطر و محرک های بصری بدست آمده در حین چشیدن ارزیابی کنیم. از کاپینگ قهوه به عنوان ارزیابی حسی قهوه نیز یاد می شود.

این ارزیابی ها ما را قادر می سازد تا تأثیر عوامل مختلف و شرایط فرآوری را بر ویژگی های کیفی قهوه تعیین کنیم و در نتیجه در هنگام خرید قهوه المان های مورد نظر را درک کنیم. رایحه ها و طعم ها در قهوه تازه و باکیفیت قابل تشخیص است، که اجازه می دهد تا تفاوت های قابل توجهی بسته به خاستگاه قهوه وجود داشته باشد.

کاپینگ قهوه چیست؟

تاریخچه کاپینگ قهوه

کاپینگ یک عمل سنتی است. در ایالات متحده، کاپینگ در اواخر قرن نوزدهم به یک روش استاندارد صنعتی در تشخیص کیفیت قهوه اسپرسو تبدیل شد (در چیزی که به طور گذشته به آن موج اول قهوه آمریکایی می گویند)، به دلیل استفاده از آن توسط هیلز برادرز قهوه سانفرانسیسکو.

کاپینگ قهوه

تیسترهای قهوه در حین کاپینگ قهوه به دنبال چه چیزی هستند؟

ویژگی های زیر به طور خاص در طول مزه جستجو می شود:

عطر قهوه

یک جنبه معطر که به بوی دانه قهوه خشک معروف است.

آروما قهوه

بوی قهوه وقتی در آب داغ دم می‌شود. آروما یکی از اجزای ضروری تجربه کاپینگ و مزه است زیرا حس پیچیده تری به آن می بخشد. به عنوان مثال، ممکن است نت های میوه ای، مرکباتی یا نت های دودی را در رایحه آن تشخیص دهید.

اسیدیته قهوه

این پارامتر به نت طعم و تعداد عناصر اسیدی در دانه قهوه اشاره دارد. نباید آن را با طعم ترش یا تلخ قهوه اشتباه گرفت، زیرا اسیدیته یکی از ویژگی های قهوه است که کیفیت هایی را ارائه می دهد که نوشیدنی طعم دار را تولید می کند که صاف نیست.

فرم کاپینگ قهوه

تلخی

طعم اولیه ای است که با محلول کافئین، کینین و برخی آلکالوئیدهای دیگر مشخص می شود. این طعم تا حد معینی مطلوب در نظر گرفته می شود و تحت تأثیر روشهای دم اوری است.

شیرینی

این پارامتر یک توصیف کننده اصلی طعم قهوه است که با محلول های ساکارز یا فروکتوز مشخص می شود که معمولاً با توصیف کننده های عطر شیرین مانند میوه، شکلات و کارامل همراه است. به طور کلی برای توصیف قهوه هایی که فاقد طعم و مزه هستند استفاده می شود.

شوری

طعم اولیه که با محلولی از کلرید سدیم یا سایر نمکها مشخص می شود.

ترشی

این توصیف کننده اصلی طعم به یک طعم بسیار تند، گزنده و نامطبوع (مانند سرکه یا اسید استیک) اشاره دارد. گاهی اوقات با عطر قهوه تخمیر شده همراه است. چشنده ها باید مراقب باشند که این اصطلاح را با اسیدیته که به طور کلی طعمی مطبوع و مطلوب در قهوه تلقی می شود، اشتباه نگیرند.

طعم

به عنوان برداشت ترکیبی از تمام احساسات جوانه های چشایی و رایحه های رترو بینی که از دهان به بینی منتقل می شوند، تعریف می شود. برای امتیاز دادن به طعم، باید شدت، کیفیت و پیچیدگی قهوه را در حین کاپینگ قهوه در نظر بگیریم. در نتیجه، طعم شیرین، ترش، شور، اومامی، تلخ یا ترکیبی از برخی از اینها خواهد بود.

بادی

احساس شدت قهوه در فنجان است. ممکن است قهوه سبک، رقیق یا بادی کامل باشد. برای مثال، یک قهوه پر حجم طعمی کرمی یا حتی شربتی خواهد داشت.

طعم یاد

به احساسی اشاره دارد که طعم قهوه پس از نوشیدن آن در کام باقی می گذارد. امتیاز پایین است اگر طعم یاد قهوه بسیار کوتاه یا ناخوشایند باشد.

قابض بودن

یک حس پس از چشایی که با احساس خشکی در دهان سازگار است، ویژگی که برخی آن را در قهوه نامطلوب می دانند.

تعادل

این پارامتر به مکمل طعم، طعم یاد، اسیدیته و بادی قهوه اشاره دارد.

هر ویژگی برای شدت آن در مقیاس 1 تا 10 درجه بندی می شود که 1 منفی و 6 به بالا مثبت است. هر چه امتیاز بالاتر باشد، کیفیت فنجان قهوه بهتر است.

جهت استعلام قیمت قهوه با نمرات کاپینگ بالای 80 از طریق بخش پشتیبانی سایت قهوه بوناس با ما در تماس باشید.

تاریخچه کاپینگ قهوه

روش استاندارد برای کاپینگ قهوه

توصیه می‌شود سه نمونه تصادفی از یک لات گرفته شود تا مشخص شود که دانه‌های قهوه با کیفیت بالا یا پایین است. نمونه های انتخاب شده باید 24 ساعت قبل از چشیدن برشته شده و حداقل 8 ساعت استراحت داده شود.

آسیاب باید 70% تا 65% باشد و باید از غربال شماره 20 عبور کند. مرحله بعدی این است که فنجان های خود را آماده کنید که باید از سرامیک یا شیشه سکوریت ساخته شده باشند.

لازم به ذکر است که نسبت مناسب 8.25 گرم قهوه در هر 150 میلی لیتر آب با دمای 93 درجه سانتیگراد است.

کاپینگ قهوه سه بار تکرار می شود: با قهوه داغ، قهوه گرم و قهوه سرد. در مقیاس بزرگتر، این به شما امکان می دهد طعم و عطر واقعی قهوه را تشخیص دهید.

پس از افزودن آب داغ به قهوه، باید برای مدت زمان معینی، معمولا بین سه تا پنج دقیقه دم بکشد. پس از دم کشیدن، قهوه برای چند دقیقه خنک می شود تا تیستر با قاشق پوسته ای را که روی سطح قهوه ایجاد می شود بشکند. این به تیستر اجازه می دهد تا عطر قهوه را استشمام کند و عطر آن را ارزیابی کند.

سپس تیستر مقدار کمی قهوه را با قاشق بر میدارد و آن را در دهان خود می ریزد و آن را به تمام کام خود می پاشد. این به تیستراجازه می دهد تا طعم، بدن، اسیدیته و مزه قهوه را ارزیابی کند. تیستر ممکن است پس از چشیدن قهوه، آن را بیرون بیاندازد تا از خستگی کام جلوگیری کند.

روش استاندارد کاپینگ قهوه

کاپینگ قهوه معمولاً در یک محیط گروهی انجام می‌شود و چندین تیستر قهوه را ارزیابی می‌کنند تا در مورد کیفیت و طعم آن به توافق برسند.

در فروشگاه آنلاین قهوه بوناس، هر تعداد زیادی از قهوه را که خریداری و دریافت می کنیم، کاپینگ می کنیم. این فعالیتی است که به ما کمک می کند تصمیم بگیریم چه قهوه ای را به سبد محصولاتمان اضافه کنیم، اطمینان حاصل کنیم که آنچه می فروشیم با الزامات تعیین شده برای مشتریانمان مطابقت دارد و به ما امکان می دهد تا قهوه های مختلف از نقاط مختلف جهان را به مشتریان خود ارائه دهیم.

آیا کاپینگ قهوه انجام داده اید؟ اگر چنین است، بهترین بخش آن چه بود؟ اگر نه، آیا می خواهید تجربه کاپینگ قهوه را داشته باشید؟ برای شرکت در یکی از جلسات هفتگی کاپینگ با تیم پشتیبانی قهوه بوناس تماس بگیرید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاپینگ قهوه چیست؟ – خبرگزاری گیلی نت" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاپینگ قهوه چیست؟ – خبرگزاری گیلی نت"، کلیک کنید.