برخورد حذفی و قهری با صنوف فاقد پروانه کسب جوابگو نیست

برخورد حذفی و قهری با صنوف فاقد پروانه کسب جوابگو نیست

گیلی نت/خراسان رضوی فرماندار زبرخان برخورد حذفی و قهری با صنوف فاقد پروانه کسب را جوابگو ندانست.

سید مومن حسینی 20 فروردین در جلسه بررسی اصناف تشکیل و مستقر شده در شهرستان، از رییس اداره صمت شهرستان خواست تا با کوشش و همت بیشتر نسبت به بهره مندی تمامی اصناف و مشاغل شهرستان از پروانه کسب قانونی تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد حذفی و قهری با صنوف فاقد پروانه کسب جوابگو نیست، عنوان کرد: ابتدا باید اداره صمت و اتحادیه های اصناف با برگزاری دوره ها و جلسات آموزشی، ساختارها و چارچوب های قانونی را برای کسبه تبیین کنند.

فرماندار زبرخان بیان کرد: اگر دوره ها و جلسات آموزشی برگزار شود مغازه دار و تولیدکننده با علم به قوانین حوزه کاری خود، جهت دریافت مجوزهای قانونی اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته در ایام نوروز و دیگر ایام از کسبه و بازار، مهمترین دلیل عدم دریافت پروانه های کسب وکار، بی اطلاعی و توجیه نبودن کسبه از ساز و کارهای قانونی بود.

حسینی در همین خصوص عنوان کرد: نیاز است اصناف، اطلاع رسانی های خود را حتی در صورت نیاز به صورت حضور در محل و چهره به چهره گسترش دهند تا بتوان در آینده نزدیک شاهد صدور پروانه برای تمامی مشاغل شهرستان باشیم.

رییس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان زبرخان از پیگیری ها برای استقرار اتاق اصناف در شهرستان خبر داد.

سعادتی سرشت افزود: اکنون در حال پیگیری هستیم تا با طی شدن فرایندهای قانونی و همچنین برگزاری انتخابات اصناف باقی مانده، تمامی اصناف را از نیشابور تفکیک کرده و به طور مستقل در زبرخان مستقر کنیم.

در ادامه روسای اصناف شهرستان زبرخان، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اتحادیه ها را ارایه دادند.

پایان خبر گیلی نت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برخورد حذفی و قهری با صنوف فاقد پروانه کسب جوابگو نیست" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برخورد حذفی و قهری با صنوف فاقد پروانه کسب جوابگو نیست"، کلیک کنید.