درمان زگیل با قارچ گانودرما

تاثیر قارچ گانودرما و دیابت به دلیل خواص بی نظیر این قارچ و اثرات منحصربفردی که دارد، بسیار مورد توجه محققین قرار گرفته است. فواید قارچ گانودرما از جمله بهبود سلامت عمومی افراد و نیز افزایش طول عمر در تحقیقات مختلفی اثبات شده است. به جز این، قارچ مذکور برای درمان بسیاری بیماری ها از جمله زگیل تناسلی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و جزو داروهای مفید برای درمان زگیل تناسلی است. در واقع مصرف قارچ قارچ گانودرما سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و قدرت بدن در مبارزه با این بیماری را مانند درمان سایر بیماری ها افزایش می یابد.

درمان زگیل با قارچ گانودرما

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یا( HPV (Human Papillomavirus نوعی بیماری جنسی است که به دلیل تماس جنسی یا استفاده از وسایل آلوده پدید می آید. این بیماری به صورت زایده های پوستی در نواحی کشاله ران، دور لب ها و دهان، اطراف مقعد و ناحیه تناسلی به وجود می آید. ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV عامل انتشار این بیماری می باشد. همیشه نمی توان زگیل های تناسلی را به راحتی با چشم رویت کرد زیرا آنها بسیار کوچک بوده و گاهی هم به رنگ پوست هستند. از این رو حتی ممکن است از وجود این زگیل بی خبر باشد و بعدا با علایمی نظیر خونریزی، ترشحات ناحیه تناسلی، خارش یا سوزش متوجه این بیماری شوید.

این ویروس برای زنان می توان بسیار خطرناک باشد و آنها را به سرطان دهانه رحم مبتلا سازد. بنابراین، درمان سریع زگیل تناسلی اهمیت بسیار زیادی دارد. مطالعات متعددی نشان داده اند که مصرف روزانه دمنوش قارچ گانودرما می تواند روی بهبود و درمان زگیل تناسلی موثر باشد. از دیگر خواص قارچ گانودرما می توان به جوانسازی پوست، درمان سرطان و کنترل دیابت اشاره کرد. قارچ گانودرما (رِی شی یا جان افزا) نوعی قارچ است که در مناطق گرم و مرطوب آسیا می روید. این قارچ هزاران سال است که عضو ثابت طب سنتی شرقی میباشد. قارچ گانودرما لوسیدوم که به عنوان قارچ ریشی هم شناخته می شود یک قارچ با طعم تلخ است که برای هزاران سال در طب سنتی چینی ها در درمان شرایط مختلف به کار رفته است.

نقش مکمل های حاوی قارچ گانودرما در درمان زگیل تناسلی در ادامه بررسی میگردد. خواص و مزایای دیگر اشکال مختلف قهوه گانودرما و پیسی نیز از مواردی است که در این مقاله بیان گردیده است. این قارچ که جزو قلیایی ترین مواد غذایی در جهان است، ارزش تغذیه ای بسیار زیادی دارد و پیشینه استفاده از این قارچ در طب سنتی به بیش از 2000 سال پیش بازمی گردد. نام علمی آن گانودرما لوسیدوم است و گونه ای از قارچ های قرمز محسوب می شود. هم ساقه و هم کلاهک این قارچ در برگیرنده موادی به نام بتاگلوکان هاست که می تواند قدرت سیستم ایمنی را بهبود ببخشد. گانودرما بر روی کنده درخت یا بستر های متشکل از براده های چوب رشد می نماید. طبیعت قارچ گانودرما سرد و تر است.

قارچ گانودرما لوسیدوم حاوی بیش از 400 ماده مغذی مختلف از جمله بتا گلوکان، استرول های گیاهی، پلی ساکارید و تری ترپن ها، پتاسیم، فسفر، کلسیم، ویتامین A، ویتامین های B، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین E می باشد. گانودرما پوسته سخت و چوب مانندی دارد که مصرف آن را دشوار می کند. در نتیجه اول باید گانودرما را فرآوری کنیم تا بتوانیم راحت مصرف کنیم و از تمام خواص آن بهره ببریم. گانودرما زمانی تنها برای امپراطوران و بزرگان استفاده می شد و در اختیار عموم مردم قرار نداشت. ثروتمندان در دوران باستان با امید جاودانگی و آرامش، از نوشیدنی گانودرما استفاده می کردند. این قارچ سال ها است که در طب چینی برای درمان بیماری های مختلفی همچون درد بدن، سرطان و بیماری کبدی مورد استفاده قرار می گیرد.

قارچ گانودرما به عنوان گیاه معجزه آسا یا پادشاه گیاهان دارویی شناخته می شود، یکی از خواص بیشمار قارچ گانودرما درمان زگیل تناسلی یا HPV است که در ادامه قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. افزایش سن و عوامل طبیعی دیگر مانند بیماری ها و غیره باعث می شود که سیستم ایمنی بدن انسان ها تحلیل رفته و باعث بیماری های زیادی شوند. پزشکان در طول قرن ها همواره به دنبال راه حلی بوده اند که در کنار سلامت به طول عمر انسان ها نیز کمک کند. قارچ گانودرما سال هاست که در کشورهای شرق آسیا به عنوان داروی ضد پیری مصرف می شده است. این قارچ به علت ترکیباتی که دارد می تواند سیستم دفاعی بدن انسان را تقویت کرده و در مقابل باکتری و ویروس ها مقاوم کند.

یکی از ویروس هایی که در سال های اخیر افراد زیادی را تحت درگیر کرده است ویروس پاپیلوما است از آن جا که سالانه افراد زیادی به این ویروس مبتلا می شوند دانشمندان به دنبال یک روش مناسب برای درمان آن هستند. این ویروس از طریق رابطه ی جنسی به افراد منتقل می شود. یکی از راه های درمانی که در سال های اخیر پیشنهاد می شود مصرف قارچ گانودرما بوده که باعث می شود بیماران تا حد زیادی بهبود یابد. نکته مهم اینکه قارچ گانودرما می تواند به عنوان یک داروی پیشگیرانه نیز عمل کند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از قارچ گانودرما باعث می شود 90 درصد عفونت حاصل از بیماری زگیل تناسلی بهبود پیدا کند.

آیا قارچ گانودرما واقعا به درمان زگیل تناسلی یا HPV کمک می کند؟ مطمینا این سوال پیش خواهد آمد که این ادعا صحت دارد یا نادرست است. باید بگوییم که در سال های گذشته مطالعاتی توسط دانشگاه تگزاس در بخش دانشکده ی پزشکی هیوستون توسط دکتر جودیت اسمیت که در این دانشگاه سمت استادیاری زنان و زایمان و باروری را داشته انجام شده است که به نوعی گواه این مدعا محسوب می شود. همان طور که می دانید زگیل تناسلی در زنان منجر به سرطان دهانه رحم می شود که در این تحقیقات ده زن که نتیجه آزمایش HPV یا زگیل تناسلی آن ها مثبت اعلام شده بود در طی شش ماه به وسیله ی قارچ گانودرما مورد معالجه قرار گرفتند که در پایان 5 نفر از آن ها نتیجه آزمایش مجدد HPV منفی اعلام شد.

اجزای تشکیل دهنده ی قهوه لاته گانودرما برای چاقی اجزای شیمیایی است که باعث تقویت عملکردهای سیستم دفاعی بدن می شود که علت این امر خواص ضد ویروسی، آنتی باکتریال آن است . استفاده از قارچ گانودرما باعث تقویت سلول های دندریتیک می شود. وظیفه ی این سلول ها این است که با استفاده از سلول های دارای آنتی ژن به سلول های ایمنی کمک کرده تا آنتی ژن های خارجی را شناسایی کرده و آن ها را از بین ببرد. از دیگر ویژگی هایی که باعث تاثیر قارچ گانودرما و زگیل تناسلی بر یکدیگر می شود و در درمان زگیل تناسلی موثر است توسعه ی لنفوسیت های T  و B است که باعث تنظیم فعالیت های سلول های سیستم دفاعی بدن می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درمان زگیل با قارچ گانودرما" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درمان زگیل با قارچ گانودرما"، کلیک کنید.