شور و شوق انتخاباتی مردم در ساعات اولیه اخذ رای/ مشارکت در ساعت پایانی بیشتر می‌شود

گیلی نت گزارش می‌دهد؛

شور و شوق انتخاباتی مردم در ساعات اولیه اخذ رای مشارکت در ساعت پایانی بیشتر می‌شود

طبق مشاهدات خبرنگار گیلی نت تنور انتخابات در این مرحله داغ تر از قبل است و به نظر می‌رسد نرخ مشارکت در ساعت پایانی و با خنک شدن هوا بیشتر هم می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری گیلی نت، مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری 9 تیرماه با حضور 6 نامزد برگزار شد و اقایان مسعود پزشکیان به عنوان نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان و سعید جلیلی به عنوان نامزد مورد حمایت اصولگرایان با کسب بیشترین آرا به مرحله دوم راه پیدا کردند.

طبق پیش‌بینی‌ها تنور انتخابات در این مرحله داغ تر از قبل است. رسانه های معاند مشارکت کمتر در دوره دوم را پیش بینی کرده اند اما تا ساعت حدود 10 صبح  مشارکت مردمی بالا است و به نظر می‌رسد نرخ مشارکت بیشتر هم می‌شود.

یکی از دلایل داغ شدن تنور انتخابات در مرحله دوم، مناظره‌های تلویزیونی و تغییر مکرر شکل مناظره بود. بنابراین مواضع و تفاوت نامزد‌ها شفاف‌تر شده است و این می‌تواند مشارکت را تا حدی افزایش دهد.

نکته جالب توجه در میزان مشارکت تاثیر دما بر میزان مشارکت است. آنطور که پیش بینی می شود  به دلیل دمای هوا بالا افراد در ساعات گرم کمتر به پای صندوق رای می‌روند؛ بنابراین تمدید زمان رای‌گیری و خنک‌تر شدن هوا می‌تواند باعث افزایش مشارکت در قیاس با ساعات اولیه رای‌گیری شود. اما در کل هوای بسیار گرم باعث می‌شود مشارکت، در ساعت پایانی بیشتر شود.

در هر صورت تا حدود 11 صبح 16 تیرماه باید منتظر اعلام نتایج باشیم تا نام نهمین رئیس جمهور کشورمان از صندوق بیرون بیاید. 

 

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شور و شوق انتخاباتی مردم در ساعات اولیه اخذ رای/ مشارکت در ساعت پایانی بیشتر می‌شود" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شور و شوق انتخاباتی مردم در ساعات اولیه اخذ رای/ مشارکت در ساعت پایانی بیشتر می‌شود"، کلیک کنید.