برسی دوربین بدون آینه سونی a7R V – بدنه

اگر شما هم قبل از خرید دوربین

دوربین بدون آینه سونی a7R V – بدنه

به دنبال برسی تخصصی مشخصات و نظرات کاربران خریدار هستید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

نقدر و برسی

دوربین بدون آینه سونی a7R V – بدنه

بررسی و خرید دوربین سونی a7R V

A7R V یک دوربین بدون آینه مناسب برای کاربرانی است که به جزئیات تصویر اهمیت می دهند. این دوربین آلفا با پسوند R نسبت به مدل های قبلی عملکرد هوشمندتری دارد. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به سنسور فول فریم 61 مگاسایت مای، سیستم فوکوس خودکار کاملاً جدید مبتنی بر هوش مصنوعی با قابلیت تشخیص سوژه پیشرفته، فیلمبرداری با وضوح 8K و لرزشگیر تصویر با قدرت خنثی سازی اثرات لرزش دوربین تا 8 اشاره کرد. توقف دوربین های سری a7R آن را به دوربینی قابل اعتماد و مناسب برای عکاسی و فیلمبرداری تبدیل کرده است.

سنسور فول فریم 61 مگاسایت مای Exmor R BSI CMOS

این دوربین با سنسور 61 مگاسایت مای Exmor R CMOS با طراحی BSI در a7R V توانسته ترکیبی شگفت انگیز از وضوح بسیار بالا، وضوح، نویز کم و محدوده دینامیکی 15 استاپ را در اختیار علاقه مندان قرار دهد. ساختار این سنسور به گونه ای است که کیفیت تصویر بسیار بالایی را ارائه می دهد. علاوه بر این، استفاده از فلز مس در اتصالات مدار داخلی این دوربین باعث افزایش سرعت انتقال اطلاعات برای ضبط عکس های 14 بیتی با وضوح بسیار بالای 61 مگاسایت ما و محدوده حساسیت ISO 100-32000 می شود که قابل افزایش است. به 50-102400 در حالت پیشرفته

پردازنده بهینه شده

پردازنده جدید BIONZ XR در دوربین a7R V قادر است عملکردی 8 برابر بهتر از نسل های قبلی خود ارائه دهد. این امر منجر به دستیابی به کیفیت بسیار بالا و دامنه دینامیکی گسترده تصاویر، طیف گسترده ای از حساسیت ISO و پردازش روان و سریع در سیستم فوکوس خودکار هوشمند، هوش مصنوعی و پردازش تصویر شد. علاوه بر موارد فوق، استفاده از سیستم پردازشی جدید از انحراف رول و سایر انحرافات مرتبط با اجسام متحرک جلوگیری کرده است.

A7R V می‌تواند با فرمت فشرده‌شده Raw با سرعت 10 فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی و نوردهی/فوکوس خودکار عکس‌برداری کند. لازم به ذکر است که حافظه بافر در این محصول هنگام عکاسی در حالت پشت سر هم برابر با 583 تصویر فشرده شده با فرمت Raw و بیش از 1000 تصویر با فرمت JPEG می باشد.

لرزشگیر تصویر 5 محوره به روز شده

سیستم لرزشگیر 5 محوره جدید a7R V قادر است لرزش ناخواسته دوربین را تا 8 استاپ خنثی کند. این سیستم ضد لرزش از نمایش بسیار دقیق سنسور ژیروسکوپ به همراه الگوریتم ها برای جلوگیری از تاثیر لرزش بر روی تصویر و ارتباط بهتر بین دوربین و لنز استفاده می کند.

همچنین امکان فعال سازی حالت تثبیت کننده دیجیتال Active IS در این دوربین وجود دارد. با فعال کردن این حالت به خصوص در هنگام فیلمبرداری، می توان کارایی تثبیت کننده این دوربین را حتی بیش از 8 استاپ افزایش داد.

حالت عکسبرداری Pixel Shift Multi Shooting

با فناوری Pixel Shift Multi Shooting می توانید با این دوربین عکس هایی با وضوح بالاتر از 61 مگاسایت ما ثبت کنید. در این حالت با استفاده از فناوری لرزشگیر دوربین Sensor-Shift 16 عکس پشت سر هم ثبت می شود و با ترکیب این تصاویر از نرم افزار می توان تصویری با وضوح 240.8 مگاسایت ما را در خروجی کار ذخیره کرد.

نوردهی و رنگ دقیق

الگوریتم‌های جدید نوردهی خودکار این دوربین قادر به تشخیص پوست صورت برای متعادل کردن ضبط عکس پرتره هستند. روش اندازه گیری خودکار به کار رفته در این دوربین 20 درصد عملکرد بهتری نسبت به مدل های قبلی دارد. با وجود این فناوری بهینه، نوردهی صحیح حتی زمانی که سوژه به منبع نور، نور مستقیم خورشید یا زمانی که صورت سوژه رو به دوربین نیست، انجام می شود.

فناوری یادگیری ماشینی در کنار سنسورهای حرکتی و سنسورهای مادون قرمز در این دوربین باعث ثبت رنگ دقیق‌تر و تنظیم خودکار تعادل رنگ سفید شده است.

نسل جدید سیستم فوکوس خودکار با هوش مصنوعی

وظایف فوکوس خودکار در a7R V به طور جداگانه انجام می شود. این باعث شده است این دوربین در تشخیص و ردیابی سوژه ها هوشمندتر شود. این دوربین قادر است به صورت خودکار سوژه را در هفت گروه مختلف بدون معطلی تشخیص دهد.

انسان ها؛ با تنظیم سیستم فوکوس خودکار در این حالت، وضعیت بدن و سر سوژه ها ردیابی و پردازش می شود تا کاربران بتوانند پرتره های باکیفیتی را با این دوربین ثبت کنند. فوکوس خودکار چشمی در این دوربین نیز 60 درصد عملکرد بهینه بیشتری را نسبت به مدل های قبلی به ارمغان می آورد.

سیستم فوکوس خودکار این دوربین حیوانات و پرندگان دارای سه حالت مختلف پرنده، حیوان و پرنده/حیوان است. عملکرد این حالت ها نیز 40 درصد بیشتر از مدل های قبلی پاسخگو است.

حالت تشخیص حشرات یکی دیگر از حالت های فوکوس خودکار این دوربین است که عملکرد بهتری را ارائه خواهد کرد. در این صورت می توانید روی سر یا کل بدن حشره تمرکز کنید.

در حالت‌های Car/Train و Airplane AF، دوربین می‌تواند جلوی قطار، دماغه هواپیما یا سایر اجسام را که با سرعت بالا حرکت می‌کنند تشخیص دهد.

فوکوس خودکار هیبریدی پیشرفته

فوکوس خودکار در حین ضبط ویدیو

  • قابلیت تشخیص فوکوس خودکار و ردیابی چشم هنگام عکاسی از سوژه های مختلف از جمله افراد، حیوانات و پرندگان با این دوربین وجود دارد.
  • این دوربین از عملکرد Focus Map پشتیبانی می کند. با وجود این ویژگی، تصویری از عمق میدان و نقاطی که در فوکوس و خارج از فوکوس هستند برای کاربر قابل مشاهده است.
  • Auto Focus Assist یا AF Assist یکی از امکانات موجود در دوربین سینمایی FX6 است که در این دوربین نیز در اختیار کاربران قرار می گیرد. این ویژگی امکان تنظیم دقیق فوکوس دستی را هنگام استفاده از فوکوس خودکار فراهم می کند.

فیلمبرداری

  • پشتیبانی از ضبط در حالت های 8K 24p و 4K 60p
  • به لطف وجود سنسور با وضوح بسیار بالا و پردازنده قدرتمند در این دوربین، امکان فیلم برداری با وضوح UHD 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه و UHD 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه با فرمت 10 بیتی و XAVC وجود دارد. فرمت HS در موارد ذکر شده، تصویر از تمام سطح سنسور گرفته می شود و در نتیجه یک خروجی ویدیویی بسیار واضح و واقعی ایجاد می شود.
  • هنگام استفاده از حالت برش Super 35، خواندن کل سایت ما ها با وضوح UHD 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه امکان پذیر است. همچنین می توان ناحیه 6.2K را برای دستیابی به وضوح و جزئیات بیشتر زوم کرد.
  • نمونه برداری داخلی 10 بیتی 4:2:2 با وضوح 4K و 60 فریم در ثانیه در فرمت های XAVC HS و XAVC SI و ضبط پورت HDMI و همچنین قابلیت خروجی 16 بیتی RAW برای ضبط جزئیات بیشتر در ویرایش ویدیو.
  • قابلیت خروجی با رزولوشن 4K و 60 فریم در ثانیه و همچنین ضبط داخلی همزمان با وضوح 4K

انعطاف پذیری هنگام ضبط فایل های ویدئویی

  • دوربین a7R V از کدک های مختلفی پشتیبانی می کند که برای شرایط کاری مختلف مناسب هستند. در فرمت XAVC HS که از کدک HEVC/H.265 استفاده می کند، امکان ذخیره جزئیات بیشتر با نرخ بیت کمتر وجود دارد. همچنین هنگام ضبط با فرمت XAVC SI، عملکرد و کیفیت پایدار خواهد بود، اما خروجی با بیت ریت بالاتری همراه خواهد بود.
  • با انتخاب رزولوشن HD امکان استفاده از سرعت بسیار بالای ۱۲۰ فریم بر ثانیه وجود خواهد داشت. در این حالت می توانید با سرعت 4 تا 5 برابر کمتر از حالت عادی به خروجی ویدیوی آهسته دست پیدا کنید.

کنترل رنگ پیشرفته

  • با استفاده از حالت رنگی S-Cineton، می توانید رنگ پوست دقیق را در تصاویر هماهنگ با دوربین های FX9، FX6، a1 و a7S III ثبت کنید. این ویژگی مبتنی بر فناوری موجود در دوربین های سینمای حرفه ای سونی مانند VENICE است.
  • انعطاف پذیری زیادی در تنظیم رنگ، گاما، سطح مشکی و سایر تنظیمات مربوط به رنگ در این دوربین وجود دارد. همچنین کاربران می توانند از منحنی گاما S-Log2 مشابه دوربین های سینمای سونی استفاده کنند. در این صورت، محدوده دینامیکی 1300% وسیعتر از روش قدیمی REC709 در فایل های ویدئویی قرار می گیرد.
  • همچنین پشتیبانی از HLG (Hybrid Log-Gamma) به همراه فضای رنگی BT.2020 برای فیلمبرداری با طیف رنگی بسیار گسترده در این دوربین وجود دارد. قابلیت استفاده از S-Log2 و S-Log3 با برد دینامیکی 15 استاپ نیز از دیگر ویژگی های این دوربین در هنگام عکاسی است.

طراحی بدنه و اتصالات

  • صفحه نمایش چرخشی 3.2 اینچی با 4 محور و وضوح 2.1 میلیون نقطه
  • منظره یاب با وضوح 9.44 میلیون نقطه و بزرگنمایی 0.9x و نرخ فریم 120 هرتز، نمای کاملاً روشنی در سطح چشم به این دوربین بخشیده است.

طراحی کارآمد و پایدار

  • این دوربین دارای دو درگاه کارت حافظه است که از کارت حافظه CFexpress نوع A و SD به طور همزمان پشتیبانی می کند. هر دو پورت از کارت های حافظه با استاندارد UHS-II پشتیبانی می کنند که سرعت انتقال داده بسیار بالایی را فراهم می کند.
  • بدنه این دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده است که علاوه بر مقاومت بالا باعث سبکی این دوربین می شود. قسمت پایه لنز نیز برای داشتن تعادل و پایداری بالاتر در هنگام استفاده از لنزهای سنگین دوباره طراحی شده است.
  • این دوربین کاملاً در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است و در سخت ترین شرایط آب و هوایی قابل استفاده است.

رابط کاربری و پورت ها

  • وجود یک پورت HDMI با اندازه کامل، اتصال مطمئن هنگام ضبط با ضبط را تضمین می کند.
  • این دوربین دارای پورت USB-C 3.2 Gen 2 است که امکان اتصال بسیار سریع به اینترنت را فراهم می کند. همچنین می‌توانید دوربین را از طریق درگاه USB-C شارژ کنید و حتی در هنگام شارژ از آن استفاده کنید.
  • وجود پورت همگام سازی رایانه شخصی برای استفاده از فلاش های سیمی یا فلاش های بی سیم از راه دور
  • ورودی و خروجی برای میکروفون و هدفون 3.5 میلی متری
  • کفش چند منظوره با پشتیبانی از میکروفون ECM-B1M و مبدل XLR-K3M

مخابرات

  • Wi-Fi داخلی و NFC امکان اشتراک گذاری را بدون اتلاف وقت فراهم می کند. علاوه بر این، این دو روش اتصال بی‌سیم از امواج رادیویی 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند و می‌توان اتصال بی‌سیم را برقرار کرد. لازم به ذکر است که پهنای باند 5 گیگاهرتز از قابلیت جدید MIMO 2×2 پشتیبانی می کند که سرعت بسیار بالایی را برای اتصال و اشتراک گذاری فراهم می کند.
  • امکان استفاده از دوربین به عنوان وب کم با وضوح 4K

ادامه مطلبکمتر نشان دادن

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی دوربین بدون آینه سونی a7R V – بدنه" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی دوربین بدون آینه سونی a7R V – بدنه"، کلیک کنید.