برسی دوربین کانن EOS 5D Mark IV به همراه لنز EF 24-105mm f/4L IS II USM

اگر شما هم قبل از خرید دوربین

دوربین کانن EOS 5D Mark IV به همراه لنز EF 24-105mm f/4L IS II USM

به دنبال برسی تخصصی مشخصات و نظرات کاربران خریدار هستید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

نقدر و برسی

دوربین کانن EOS 5D Mark IV به همراه لنز EF 24-105mm f/4L IS II USM

Canon 5D Mark IV یکی از آن دوربین هایی است که مدت ها منتظر دیدن آن بودیم. این دوربین چهار سال پس از 5D Mark III معرفی شد و با نگاهی به مشخصات فنی آن متوجه می‌شویم که Canon مصمم است محبوبیت و موفقیت نسل قبلی خانواده 5D را تکرار کند.

سنسور و پردازشگر تصویر

5D Mark IV به سنسور CMOS فول فریم مجهز شده است که وضوح 30.4 مگاسایت ما را ارائه می دهد. علاوه بر این، پردازنده تصویر DIGIC 6+ در قلب این دوربین قرار گرفته است به طوری که تمامی فرآیندهای لازم در دوربین با سرعت و دقت 102400 انجام می شود. بنابراین با این دوربین می توانید عکس هایی با روشنایی بهینه و بهینه بگیرید. وضوح و حداقل نویز در محیط های کم نور. یکی دیگر از ویژگی های این DSLR حرفه ای رده بالا، قابلیت اندازه گیری با سنسور 15000 سایت مای RGB است. این سنسور از قابلیت تشخیص چهره بهره می برد و می توان انتظار نوردهی صحیح را در شرایط نوری مختلف داشت. یکی دیگر از ویژگی هایی که در این دوربین نسبت به مدل قبلی خود بهبود یافته است، سرعت ثبت عکس است. با دوربین 5D Mark IV می توانید در حالت عکاسی پیاپی با سرعت 7 فریم بر ثانیه عکاسی کنید که برای عکاسان خبری و ورزشی بیشترین کاربرد را دارد. تعادل بین قابلیت های فنی این دوربین کانن به گونه ای برقرار شده است که هم برای عکاسی از مجالس عروسی و هم برای عکاسی منظره ایده آل است و می توان آن را یکی از گزینه های اصلی خرید به حساب آورد.

سیستم فوکوس خودکار

Canon 5D Mark IV با استفاده از مکانیزم فوکوس خودکار پیشرفته توانست فوکوس خودکار دقیق و سریعی را در اختیار کاربران این دوربین قرار دهد. این دوربین از سیستم فوکوس خودکار مشبک با 61 نقطه فوکوس تشخیص فاز استفاده می کند که 41 نقطه از آنها از نوع متقاطع هستند و این بدون شک یکی از نقاط قوت 5D Mark IV است. لازم به ذکر است که نقاط مرکزی این سیستم فوکوس خودکار می توانند عملکرد دقیق و بهینه خود را در شرایط کم نور – تا -3 EV – حفظ کنند.

علاوه بر ویژگی های فوق، که برای ردیابی سوژه های متحرک با دقت هر چه بیشتر از 5D Mark IV استفاده می شود، می توانید از فوکوس خودکار دو سایت مای هنگام استفاده از Live View و همچنین هنگام فیلمبرداری بهره مند شوید. روش کار این ویژگی این است که از فوکوس خودکار تشخیص فاز تا 80 درصد برای فوکوس سریع تر و دقیق تر استفاده می کند. یکی از مزایای اصلی این ویژگی بدون شک تجربه فوکوس نرم در هنگام عکاسی است. علاوه بر این، از آنجایی که 5D Mark IV دارای صفحه نمایش لمسی است، کاربران می توانند با لمس مستقیم صفحه، فوکوس را تنظیم کنند.

قابلیت فیلمبرداری DCI 4K

قابلیت های 5D Mark IV به عکس محدود نمی شود و این دوربین در زمینه فیلم برداری نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. 5D Mark IV اولین دوربین DSLR کانن است که قادر به ضبط ویدیوی 4K است. با استفاده از این دوربین می توانید ویدیوهای DCI 4K با رزولوشن 4096×2160 با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید. علاوه بر این، با 5D Mark IV قادر خواهید بود فیلم هایی با وضوح فول اچ دی 1080p با حداکثر سرعت 60 فریم و فیلم های HD 720p با سرعت 120 فریم بر ثانیه ضبط کنید که برای ایجاد اسلوموشن بسیار مفید خواهد بود. فیلم های. بد نیست توجه داشته باشید که هنگام ضبط ویدیوی 4K شاهد عمق رنگ 8 بیتی هستیم. همچنین هنگام پخش ویدیوهای 4K روی صفحه نمایش لمسی دوربین، می توانید عکس های 8.8 مگاسایت مای را از فیلم استخراج کرده و در حافظه دوربین ذخیره کنید.

لازم به ذکر است که ویدئوهای Full HD فشرده نشده را می توان مستقیماً از طریق درگاه HDMI تعبیه شده در بدنه دوربین در حافظه جانبی ضبط کرد. هنگام ضبط ویدیوی Full HD، کل ناحیه حسگر برای تصاویر استفاده می شود، در حالی که هنگام ضبط ویدیوی 4K، برش 1.74 برابری از ناحیه سنسور برای این منظور استفاده می شود. برای ضبط صدا در حین تصویربرداری، کانن یک میکروفون استریو داخلی را در 5D Mark IV قرار داده است. با این حال، افرادی که قصد استفاده از میکروفون خارجی را دارند، می توانند از طریق جک 3.5 میلی متری هدفون داخلی، میکروفون مورد علاقه خود را به این دوربین متصل کنند. امکان ضبط نیز وجود دارد.

Dual Pixel RAW

یکی از ویژگی های قابل توجه این دوربین حرفه ای کانن، پشتیبانی از Dual Pixel RAW است. به لطف این عملکرد، امکان استخراج و ذخیره تمام اطلاعات مربوط به چینش و معماری سایت ما های قابل انتقال از سنسور وجود دارد. به این ترتیب، پس از ثبت عکس، می توانید با آزادی بسیار بیشتری تنظیمات آن را ویرایش و تغییر دهید. از جمله تنظیماتی که قابل تغییر خواهند بود می توان به تنظیمات مربوط به نقاط فوکوس و یا حتی کاهش اثر ارواح بر روی عکس ها اشاره کرد.

طراحی بدنه

در ساخت بدنه 5D Mark IV از آلیاژ منیزیم استفاده شده است که دوام و استحکام بالایی به آن بخشیده است. همچنین این دوربین مقاومت بالایی در برابر نفوذ گرد و غبار و آب دارد که استفاده از آن را در شرایط آب و هوایی مختلف ممکن می سازد. کانن دوربین 5D Mark IV خود را به صفحه نمایش لمسی LCD 3.2 اینچی مجهز می کند که وضوح 1.62 میلیون نقطه را ارائه می دهد. این نمایشگر از ویژگی ضد تابش نور استفاده می کند که استفاده از آن را در فضای باز و زیر نور مستقیم خورشید آسان می کند. رابط کاربری صفحه لمسی به شما این امکان را می دهد که فوکوس و تنظیمات آن را به راحتی کنترل کنید و هنگام پیمایش در منوهای مختلف دوربین لذت بیشتری را تجربه کنید.
لازم به ذکر است که دکمه ای برای تغییر حالت فوکوس خودکار در زیر جوی استیک عقب تعبیه شده است که هنگام تغییر حالت AF راحتی و سرعت بیشتری را به همراه دارد. این دوربین از دو پورت CompactFlash و SD بهره می برد که ظرفیت موجود برای ضبط عکس و فیلم برداری مختلف را افزایش می دهد. لازم به ذکر است که وجود سیستم تثبیت کننده آینه در این دوربین به کنترل و حذف ارتعاشات مکانیکی کمک می کند و تضمین می کند که وضوح بالای تصاویر در هنگام عکاسی مداوم و نوردهی طولانی حفظ شود.

توابع دیگر

در داخل بدنه 5D Mark IV یک ماژول GPS تعبیه شده است که برای مشخص کردن موقعیت جغرافیایی در عکس های ضبط شده استفاده می شود. علاوه بر این، دوربین 5D Mark IV مجهز به وای فای داخلی و NFC است که می توان از آن برای انتقال بی سیم عکس ها و فیلم های گرفته شده توسط دوربین به دستگاه های دیگر استفاده کرد. همچنین می توانید برخی از تنظیمات دوربین را از این طریق کنترل کنید.

این کیت دارای لنز Canon EF 24-105mm f/4L IS II USM است.

لنز EF 24-105mm f/4L IS II USM کانن به طور انحصاری برای دوربین های فول فریم کانن EF-mount طراحی و تولید شده است. با این حال، این لنز می تواند برای دوربین هایی با سنسور اندازه APS-C نیز استفاده شود که در این مورد فاصله کانونی 38.4-168 میلی متر را ارائه می دهد. حداکثر دیافراگم F/4 این لنز کانن امکان ثبت عکس هایی با روشنایی خوب را حتی در شرایط نوری ضعیف و محیط های کم نور فراهم می کند. این لنز مجهز به مکانیزم فوکوس خودکار انحصاری کانن به نام USM است که به صورت شناور تحقق یافته و به لطف الگوریتم های پیشرفته و بهبود یافته فوکوس خودکار دقیق، سریع و بی صدا را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. همچنین امکان استفاده از فوکوس دستی در همه شرایط وجود دارد و به این ترتیب می توانید فوکوس دقیق تری روی سوژه داشته باشید. یکی از بارزترین ویژگی های این لنز کانن را می توان مزیت تثبیت کننده نوری با عملکرد عالی دانست. این تثبیت کننده لرزش دست و دوربین را تا 4 استاپ کنترل و حذف می کند و به ثبت عکس های واضح و با وضوح بالا کمک می کند.

از آنجایی که این لنز یکی از خانواده لنزهای L کانن است، می توان انتظار ساختار نوری بسیار دقیق و باکیفیتی را از آن داشت. کانن همواره در تولید این سری از لنزها دقت و وسواس بیشتری به خرج می دهد. لنز EF 24-105mm f/4L IS II USM نیز از این قاعده مستثنی نیست. در اجرای قسمت اپتیکال این لنز، شرکت سازنده از 17 لنز در 12 گروه مختلف استفاده کرده است که در این میان چهار لنز غیر کروی GMO وجود دارد. استفاده از لنزهای گفته شده در ساختار نوری این لنز منجر به کاهش انحرافات رنگی در سراسر محدوده زوم و تصاویر واضح می شود. علاوه بر این، پوشش Air Sphere روی سطح لنزها از انعکاس های داخلی جلوگیری می کند و به ما اجازه می دهد تا عبور یکنواخت نور را از لنزها مشاهده کنیم که امکان تابش خیره کننده و هاله را به حداقل می رساند. البته شرکت کانن به این موارد بسنده نکرده و با پوشش فلورین سطح بیرونی لنز، نظافت را بسیار آسان کرده است.

از آنجایی که عکاسان حرفه ای از این لنز برای اهداف مختلف عکاسی استفاده خواهند کرد، کانن این لنز را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بسیار مقاوم کرده است. بنابراین می توان از آن در شرایط مختلف محیطی و آب و هوایی با راحتی کامل استفاده کرد. لنز EF 24-105mm f/4L IS II USM دارای دیافراگم 10 تیغه با لبه های گرد است که برای ایجاد عکس هایی با پس زمینه تار و بوکه زیبا عالی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی دوربین کانن EOS 5D Mark IV به همراه لنز EF 24-105mm f/4L IS II USM" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی دوربین کانن EOS 5D Mark IV به همراه لنز EF 24-105mm f/4L IS II USM"، کلیک کنید.