برسی دوربین بدون آینه پاناسونیک مدل Lumix DC-S5 همراه با لنز Lumix 20-60mm

اگر شما هم قبل از خرید دوربین

دوربین بدون آینه پاناسونیک مدل Lumix DC-S5 همراه با لنز Lumix 20-60mm

به دنبال برسی تخصصی مشخصات و نظرات کاربران خریدار هستید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

نقدر و برسی

دوربین بدون آینه پاناسونیک مدل Lumix DC-S5 همراه با لنز Lumix 20-60mm

دوربین پاناسونیک Lumix S5

طراحی سبک وزن با قابلیت های سطح بالا می تواند بهترین توصیف دوربین پاناسونیک Lumix DC-S5 باشد. این دوربین محصولی توانمند در دو زمینه عکاسی و فیلمبرداری است که از سنسور فول فریم CMOS با رزولوشن 24.2 مگاسایت ما بهره می برد. Panasonic S5 قادر به ضبط ویدیوی 10 بیتی 4K60p، ISO Native دوگانه و محدوده دینامیکی گسترده 14 استاپ است.

پاناسونیک Lumix S5 علاوه بر عکاسی، در بخش عکاسی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. سرعت عکاسی پیاپی این دوربین 7 فریم بر ثانیه است و محدوده حساسیت آن از ISO 100 تا 51200 می باشد و حالتی نیز وجود دارد که قادر خواهد بود عکس هایی با رزولوشن 96 مگاسایت ما ثبت کند. سیستم فوکوس خودکار این دوربین دارای 225 نقطه فوکوس با تشخیص کنتراست است که در ردیابی سوژه بهبود یافته است. همچنین در کنار سنسور از تثبیت کننده شیفت سنسور 5 محوره استفاده شده است که قادر خواهد بود اثرات لرزش را از روی عکس های شما حذف کند.

از نظر طراحی فیزیکی، Panasonic Lumix S5 دارای عناصری است که قبلاً در مدل S1 دیده بودیم. با این تفاوت که S5 طراحی جمع و جورتر و وزن سبک تری دارد. منظره یاب به کار رفته در این دوربین دارای پنل OLED با وضوح 2.36 میلیون نقطه است. همچنین در زیر این منظره یاب یک صفحه نمایش دوربین 3 اینچی قرار دارد که قابلیت چرخش دارد و همچنین دارای وضوح 1.84 میلیون نقطه است. پنل این نمایشگر از نوع لمسی است که استفاده از دوربین را آسان و دلنشین خواهد کرد. علاوه بر این، این محصول دارای وای فای و بلوتوث داخلی است و از 2 اسلات کارت حافظه SD برای ذخیره سازی استفاده می کند. بدنه این دوربین به خوبی ساخته شده و کیفیت بالایی دارد و در برابر قطرات آب و گرد و غبار مقاوم است.

سنسور 24.2 مگاسایت مای فول فریم CMOS و پردازنده Venus Engine

پاناسونیک Lumix S5 از سنسور CMOS فول فریم با وضوح 24.2 مگاسایت ما استفاده می کند. در کنار این سنسور از پردازشگر تصویر Venus Engine استفاده شده است که دوربین را با حساسیت بالا، دامنه دینامیکی گسترده و سرعت بسیار خوبی می سازد. ترکیب سنسور و پردازشگر تصویر باعث شده تا دوربین بالا دارای محدوده حساسیت ISO بین 100 تا 51200 باشد که این میزان در حالت زوم شده به 50 تا 204800 خواهد رسید که کار کاربر را در شرایط نوری مختلف تسهیل می کند. در بخش عکاسی پیوسته، سنسور و پردازنده بالایی به این دوربین اجازه می دهد تا به طور مداوم با سرعت 7 فریم بر ثانیه عکاسی کند. این میزان در هنگام استفاده از حالت های 6K Photo یا 4K Photo نیز به 60 فریم در ثانیه می رسد.

فیلمبرداری UHD 4K

Lumix S5 علاوه بر قابلیت های خوبی که در عکاسی دارد، در فیلم برداری نیز حرف هایی برای گفتن دارد. این دوربین می تواند ویدیوهای UHD 4K30p را به صورت فول فریم با رنگ داخلی 4:2:2 10 بیتی و فیلم UHD 4K60p در کراپ APS-C و رنگ 10 بیتی 4:2:0 ضبط کند. فیلمبرداری Full HD60p و 4K30p نیز در این دوربین با رنگ 8 بیتی قابل انجام است که در این صورت محدودیتی در زمان فیلمبرداری نخواهید داشت. علاوه بر این، این دوربین می تواند ویدیوهای 1080p با سرعت 180 فریم بر ثانیه ضبط کند.

پاناسونیک در این دوربین از فناوری Dual Native ISO دوربین های پخش خود استفاده می کند. این سیستم به دوربین کمک می کند تا ترکیب متعادلی از نویز کم و زیاد را به دست آورد که عملکرد عالی دوربین را در شرایط نوری مختلف تضمین می کند. همچنین برای باز نگه داشتن دست کاربر در مراحل بعد از فیلمبرداری و ویرایش ویدیو، Lumix S5 تنظیمات تنظیم گاما بسیار خوبی دارد. V-Log پیش فرض در این دوربین است و محدوده دینامیکی دوربین برابر با 14 استاپ خواهد بود.

طراحی بدنه

  • دارای پایه L با قطر 51.6 میلی متر است. فاصله بین فلنج ها 20 میلی متر
  • منظره یاب OLED با وضوح 2.36 میلیون نقطه و بزرگنمایی 0.74 برابر و قابلیت نمایش 60 و 120 فریم بر ثانیه.
  • صفحه نمایش 3 اینچی پشت با پنل لمسی و وضوح 1.84 میلیون نقطه و قابلیت چرخش کناره ها که امکان کادربندی از زوایای مختلف را برای کاربر فراهم می کند.
  • طراحی بادوام و مقاوم در برابر نفوذ قطرات آب و گرد و غبار، آن را برای استفاده در شرایط مختلف جوی مناسب می کند.
  • دو پورت کارت حافظه SD که از استاندارد UHS-II در یک پورت و از استاندارد UHs-I در پورت دیگر پشتیبانی می کند.
  • پورت USB-C روی بدنه محصول به شما امکان انتقال داده و شارژ باتری دوربین را می دهد. همچنین یک پورت HDMI روی بدنه دوربین تعبیه شده است که می توانید از آن برای اتصال محصول به دستگاه های ضبط خارجی استفاده کنید. یک پورت 2.5 میلی متری برای اتصال ریموت کنترل و یک پورت 3.5 میلی متری برای اتصال هدفون به دوربین وجود دارد.
  • عمر تخمینی باتری لیتیوم یون قابل شارژ DMW-BLK22: 440 عکس با استفاده از نمایشگر | 470 عکس در صورت استفاده از منظره یاب 1500 عکس در صورت استفاده از حالت ذخیره انرژی LVF
  • مکانیزم شاتر با دقت بالا با سرعت 1/8000 ثانیه و قابلیت همگام سازی فلاش تا سرعت 1/250 ثانیه

تثبیت کننده جابجایی سنسور

برای افزایش وضوح و کیفیت تصاویر و فیلم های ثبت شده با این دوربین از یک لرزشگیر سنسور سوئیچ در داخل آن استفاده شده است که قادر است تا 5 استاپ اثرات ارتعاشات را خنثی کند. سیستم تثبیت کننده دوربین که Dual IS 2 نامیده می شود، علاوه بر لرزشگیر 2 محوره لنز، از لرزشگیر داخلی 5 محوره دوربین استفاده می کند که به خنثی کردن اثرات لرزش در محدوده وسیع تر و تصویر ایجاد شده در دوربین کمک می کند. در پایان وضوح و وضوح بیشتری وجود دارد. در صورت استفاده از لنزهای سری Lumix که از این سیستم پشتیبانی می کنند، سیستم تثبیت کننده قادر خواهد بود تا 6.5 استاپ اثرات لرزش را خنثی کند.

سیستم فوکوس خودکار DFD

برای عملکرد بهتر در بخش فوکوس، از فناوری DFD یا Depth-From-Defocus در Lumix S5 استفاده شده است که با محاسبه فاصله از سوژه قادر به تنظیم فوکوس در 0.8 ثانیه است. علاوه بر عکاسی، این سیستم فوکوس تشخیص کنتراست در حین فیلمبرداری عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت و همچنین با استفاده از سیستم هوش مصنوعی خود به خوبی از پس سوژه های متحرک بر می آید. در این حالت دوربین از عواملی مانند نوع، رنگ، اندازه و بردارهای حرکتی برای ثابت کردن سوژه و فوکوس روی آن استفاده می کند.

برای استفاده پرتره، پاناسونیک S5 دارای قابلیت تشخیص چهره، چشم، سر، بدن و حیوانات است که فوکوس روی سوژه کاربر را آسان می کند. حساسیت و سرعت این سیستم فوکوس بر اساس نیاز شما قابل تنظیم است تا بتوانید با سهولت بیشتری از آن برای اهداف خاص استفاده کنید. همچنین دارای 225 ناحیه فوکوس است که به دوربین کنترل بسیار خوبی بر روی فوکوس می دهد. برای فوکوس در شرایط کم نور، Lumix S5 می تواند با دقت تا -6 EV کار کند.

سیستم فوکوس این دوربین به صورت دستی نیز قابل استفاده است که در موقعیت هایی مانند عکاسی بسیار کاربردی است. همچنین امکان استفاده از نمایشگر دوربین برای فوکوس لمسی وجود دارد. یکی از ویژگی های این دوربین امکان زوم موقت روی سوژه برای اطمینان از درست و دقیق بودن فوکوس است. این سیستم سوژه را از 3 تا 10 برابر بزرگنمایی می کند تا کاربر بتواند از وضعیت دقیق فوکوس روی سوژه اطمینان حاصل کند.

عکاسی 6K و 4K

با استفاده از این ویژگی، Lumix S5 می تواند به طور مداوم در نسبت 3:2 یا 4:3 با وضوح 8 مگاسایت ما با سرعت 30 یا 60 فریم بر ثانیه عکس بگیرد. همچنین امکان عکس برداری با وضوح 18 مگاسایت ما و سرعت 30 فریم بر ثانیه نیز وجود دارد. در این موارد گزینه های زیر در اختیار کاربر قرار می گیرد:

حالت پشت سر هم: این حالت امکان عکاسی پیاپی را فراهم می کند، که به ویژه در مواقعی که نیاز به عکاسی با سرعت بسیار بالا دارید و هر فریمی ارزشمند است، مفید است.

حالت Pre-Burst Mode: این حالت برای مواقعی مناسب است که دقیقاً نمی دانید زمان مناسب برای عکس گرفتن چه زمانی است. در این حالت، دوربین 1 ثانیه قبل و بعد از اینکه دکمه شاتر را برای شما فشار دهید، ضبط می کند، بنابراین 60 فریم از تصویر را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید از بین آنها بهترین را انتخاب کنید.

حالت پشت سر هم (S/S): این قابلیت که در هنگام فیلمبرداری قابل استفاده است، به کاربر این امکان را می دهد که فریم مورد نظر خود را در حین پخش ویدیو انتخاب کرده و با فشار دادن دکمه شاتر آن را تقسیم کند.

بلوتوث داخلی و وای فای

در بخش ارتباطات، پاناسونیک S5 به بلوتوث نسخه 4.2 مجهز شده است که اتصال پایدار و کم مصرف بین دوربین و تلفن همراه یا تبلت شما را فراهم می کند. همچنین می توانید از وای فای داخلی دوربین برای انتقال اطلاعات یا اتصال ریموت کنترل استفاده کنید.

سایر ویژگی ها:

این دوربین با استفاده از تثبیت کننده سنسور شیفت می تواند با ترکیب 8 عکس با هم عکسی 96 مگاسایت مای ثبت کند. این حالت برای عکاسی از عکس ها و عکاسی منظره بسیار مناسب است و بدیهی است که برای استفاده از آن به سه پایه نیاز دارید. وضوح عکس های خروجی در این حالت 12000 در 8000 سایت ما خواهد بود.

حالت عکاسی HLG. در این صورت عکس های ثبت شده دارای محدوده دینامیکی بسیار بالایی هستند و سایه ها و هایلایت ها با جزئیات بهتری ثبت خواهند شد. هنگام عکاسی با این حالت، می توان تصاویر را به صورت HSP یا 4K با وضوح کامل ذخیره کرد. علاوه بر این، فرمت های JPEG و RAW همیشه در دسترس شما خواهند بود.

علاوه بر نسبت های 3:2، 4:3، 1:1 و 16:9، تصاویر را می توان به صورت 65:24 و 2:1 ضبط کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی دوربین بدون آینه پاناسونیک مدل Lumix DC-S5 همراه با لنز Lumix 20-60mm" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی دوربین بدون آینه پاناسونیک مدل Lumix DC-S5 همراه با لنز Lumix 20-60mm"، کلیک کنید.