برسی دوربین دیجیتال نیکون مدل D6

اگر شما هم قبل از خرید دوربین

دوربین دیجیتال نیکون مدل D6

به دنبال برسی تخصصی مشخصات و نظرات کاربران خریدار هستید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

نقدر و برسی

دوربین دیجیتال نیکون مدل D6

معرفی دوربین نیکون D6

نیکون D6 پرچمدار دوربین های DSLR نیکون و یکی از قدرتمندترین محصولات این شرکت است. سرعت بالا، سیستم فوکوس خودکار پیشرفته، قابلیت اطمینان و دقت بالا از مهمترین ویژگی های این دوربین است. دوربین نیکون D6 از سنسور فول فریم با رزولوشن 20.8 مگاسایت ما استفاده می کند و در کنار آن از پردازشگر تصویر EXPEED 6 استفاده شده است بنابراین دوربین بالایی قادر خواهد بود به صورت پیوسته با سرعت 14 فریم بر ثانیه عکاسی کند. حساسیت ISO این دوربین بین 100 تا 102400 قابل تغییر است که این مقدار در حالت بزرگ شده به 3280000 می رسد. در بخش فیلمبرداری، D6 از وضوح 4K پشتیبانی می کند و در این حالت سرعت فیلمبرداری 30 فریم بر ثانیه خواهد بود. سیستم فوکوس خودکار این دوربین که به Multi-CAM 37K معروف است دارای 105 نقطه فوکوس متقاطع است که دقت و سرعت فرآیند فوکوس خودکار را بهبود می بخشد و پوشش فریم 1.6 برابر بیشتر خواهد شد. این سیستم فوکوس خودکار قابلیت گروه بندی در 17 حالت مختلف را نیز دارد. این قابلیت به کاربر این امکان را می دهد که سیستم فوکوس را بر اساس نیاز خود تنظیم کند تا در سناریوهای شلوغ یا عکاسی از سوژه های متحرک، دقت و سرعت عمل در اختیار کاربر قرار گیرد.

از آنجایی که Nikon D6 یک دوربین پرچمدار در نظر گرفته می شود، انتظار می رود ساختار فیزیکی آن در سطح پرچمدار باشد. بدنه دوربین از آلیاژ منیزیم ساخته شده و به لطف ساختار بسیار خوب خود در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار مقاوم است. در ضمن چرخه عمر مکانیزم شاتر این دوربین برابر با 400000 شاتر می باشد. در بالا و پشت دوربین، منظره یاب اپتیکال دستگاه قرار دارد که بزرگنمایی 0.72 برابری دارد. این قسمت علاوه بر منظره یاب، یک صفحه نمایش ال سی دی 3.2 اینچی نیز دارد که از پنل لمسی با وضوح 2.36 میلیون نقطه بهره می برد. در بخش ذخیره سازی، Nikon D6 از دو پورت با قابلیت پشتیبانی از کارت های حافظه CFexpress نوع B استفاده می کند که ذخیره سازی اطلاعات با سرعت بالا را در اختیار کاربران قرار می دهد. در بخش ارتباطات، دوربین دارای فناوری Wi-Fi و بلوتوث داخلی است و از اتصال بی سیم برای کنترل از راه دور پشتیبانی می کند.

سنسور نیکون D6 و پردازشگر تصویر

سنسور تصویر این دوربین از نوع CMOS برش فول فریم است که دارای رزولوشن 20.8 مگاسایت ما می باشد. در کنار این سنسور تصویر از پردازشگر تصویر EXPEED 6 استفاده شده تا دستورات کاربر در سریع ترین زمان و با بالاترین کیفیت ممکن اجرا شود. این ترکیب به D6 اجازه می دهد تا طیف وسیعی از حساسیت های ISO را داشته باشد. این محدوده استاندارد 100 تا 102400 است که در حالت زوم شده تا 50 تا 3280000 می رسد! به این ترتیب در شرایط نوری مختلف، کیفیت تصویر شما در بالاترین سطح ممکن باقی می ماند.

پردازنده قدرتمند این امکان را به Nikon D6 می داد که در عکاسی پیاپی حرفی برای گفتن داشته باشد که یکی از ویژگی های مهم نسل قبل بود. این دوربین می تواند با سرعت 14 فریم بر ثانیه و تا 200 عکس به صورت مداوم عکاسی کند. حالت دیگر در عکاسی پیاپی این دوربین حالت عکاسی بی صدا است که سرعت عکاسی در آن برابر با 10.5 فریم بر ثانیه خواهد بود. اگر می خواهید با سرعت بالاتر و کیفیت پایین تری عکاسی کنید، حالت عکاسی با سرعت 60 فریم بر ثانیه با وضوح 2 مگاسایت ما نیز خواهید داشت.

سیستم فوکوس خودکار 105 نقطه ای Multi-CAM 37K

یکی از مهم ترین ویژگی های یک دوربین حرفه ای سیستم فوکوس خودکار قدرتمند آن است و نیکون از قدرتمندترین سیستم فوکوس تاریخ خود در D6 استفاده می کند. این سیستم که با نام Multi-CAM 37K شناخته می شود دارای 105 نقطه فوکوس متقاطع است که فوکوس سریع و دقیق را در شرایط نوری مختلف فراهم می کند. این سیستم با چگالی بالا به عکاسان اجازه می دهد تقریباً در هر نقطه از کادر فوکوس کنند. همچنین با کاهش نقاط فوکوس خودکار غیر حساس، پوشش قاب تصویر 1.6 برابر مدل های قبلی است. به این ترتیب، در هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری فوکوس دقیق و سریع تری خواهید داشت.

هنگام کار با سوژه های متحرک و فریم های شلوغ، فوکوس خودکار این دوربین 17 حالت قابل تنظیم توسط کاربر را ارائه می دهد تا بتوانید با تنظیمی حرفه ای و دقیق، سرعت عمل فوکوس سوژه خود را افزایش دهید. برای کار با لنزهای سوپر تله فوتو یا مبدل های تله، 15 نقطه فوکوس دوربین تا دیافراگم f/8 سازگار هستند و تمام 1053 نقطه فوکوس در این دوربین می توانند در دیافراگم های f/5.6 و بیشتر کار کنند.

در کنار امکانات فراوان این سیستم فوکوس باید به موتور فوکوس ویژه این دوربین اشاره کرد که حتی در زمان عکاسی با سرعت 14 فریم بر ثانیه نیز قادر به فوکوس است. این مکانیسم فوکوس خودکار می تواند در شرایط کم نور تا -4.5 EV و محیط های کم کنتراست نیز کار کند.

فیلمبرداری 4K UHD

قابلیت های این دوربین به عکاسی محدود نمی شود و در فیلم برداری نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. Nikon D6 می تواند با کیفیت 4K UHD با سرعت 30، 25 و 24 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. علاوه بر این قابلیت عکاسی با کیفیت FullHD و HD نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین می توانید از کارت حافظه دوربین برای ذخیره فیلم های به دست آمده استفاده کنید و آن را از طریق درگاه HDMI به دستگاه های ضبط خارجی متصل کنید.

گستره وسیع حساسیت های ISO این دوربین به کاربران این امکان را می دهد که حتی در شرایط نوری نامناسب نیز با کیفیت مناسبی عکاسی کنند. همچنین در این قسمت تنظیمات زیادی وجود دارد که کاربران می توانند با استفاده از آنها فیلم های حرفه ای و چشم نواز با این دوربین بسازند. این دوربین مجهز به میکروفون استریو برای ضبط صدا است و همچنین قابلیت اتصال به میکروفون های حرفه ای از طریق درگاه 3.5 میلی متری را دارد. همچنین یک خروجی هدفون برای نظارت بر صدای دریافتی از بدنه دوربین وجود دارد.

علاوه بر عکاسی معمولی، این دوربین همچنین می‌تواند ویدیوهای تایم لپس تا 9999 فریم را در مدت یک هفته ضبط کند.

طراحی بدنه و اتصالات

  • صفحه نمایش LCD 3.2 اینچی با پنل لمسی و وضوح 2.36 میلیون نقطه. تصویر خروجی این نمایشگر دارای وضوح بالا و روشنایی مناسب است و کاربر می تواند به خوبی از آن برای تنظیم و کادربندی استفاده کند.
  • منظره یاب نوری با بزرگنمایی 0.72 برابر و پوشش 100 درصدی فریم. با استفاده از آداپتور قابل جابجایی DK-27، همچنین می توانید یک پوشش باران را مستقیماً به منظره یاب بچسبانید تا عملکرد دوربین در شرایط نامساعد جوی را تسهیل کند.
  • دو اسلات کارت حافظه CFexpress نوع B/XQD که به شما امکان می دهد اطلاعات را با سرعت بالا ذخیره کنید.
  • طراحی بدنه خوب با چسبندگی بالا و کیفیت ساخت بالا. ارگونومی صحیح این دوربین کار با آن را در دو حالت افقی و عمودی آسان و ایمن کرده است.
  • بدنه از آلیاژ منیزیم ساخته شده است که در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار مقاوم است.
  • وای فای و بلوتوث داخلی
  • استفاده از باتری EN-EL18c با عمر تخمینی 3850 شات طبق استاندارد CIPA
  • ماژول GPS یکپارچه با قابلیت ثبت اطلاعات مکان در دوربین

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی دوربین دیجیتال نیکون مدل D6" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی دوربین دیجیتال نیکون مدل D6"، کلیک کنید.