برسی دوربین دیجیتال بدون آینه سونی مدل Alpha a9 II

اگر شما هم قبل از خرید دوربین

دوربین دیجیتال بدون آینه سونی مدل Alpha a9 II

به دنبال برسی تخصصی مشخصات و نظرات کاربران خریدار هستید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

نقدر و برسی

دوربین دیجیتال بدون آینه سونی مدل Alpha a9 II

دوربین سونی Alpha a9 II

Sony Alpha a9 II تعریف جدیدی از سرعت است. با بهره گیری از ویژگی های شگفت انگیز نسل قبل، این نسل دارای طراحی بدنه بهینه، اتصالات بیشتر و عملکرد سریعتر است. با استفاده از سنسور فول فریم 24.2 مگاسایت مای CMOS Exmor RS BSI و پردازنده پیشرفته BIONZ X، سرعت این دوربین به طرز چشمگیری افزایش یافته است. عکاسی پیاپی تا 20 فریم در ثانیه در سکوت کامل با شاتر الکترونیکی و تا 10 فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی. دامنه حساسیت اکنون افزایش یافته است و می توان آن را تا 204800 افزایش داد. سنسور مورد استفاده در دوربین Sony Alpha a9 II از 693 نقطه تشخیص فاز برای ردیابی کاملاً هوشمندانه اجسام متحرک استفاده می کند. فوکوس خودکار چشمی بی‌درنگ بر روی سوژه، ردیابی و فوکوس روی چشم‌های سوژه برای ثبت تصاویر واضح تمرکز می‌کند. پردازنده BIONZ X تا 60 محاسبات فوکوس خودکار و نورسنجی را در هر ثانیه انجام می دهد، بنابراین هر 20 فریم عکسی که پشت سر هم ثبت می شود باید در شرایط عالی باشد. فیلمبرداری UHD 4K تا 30 فریم در ثانیه نیز امکان پذیر است. این دوربین مجهز به سنسور نورسنجی 1200 نقطه ای است که نتایج دقیقی را در حالت های نورسنجی چند بخش، مرکز وزن یا نقطه اندازه گیری ارائه می دهد.
یکی از مزیت های دوربین سونی Alpha a9 II سنسور 5 محوره SteadyShot INSIDE است. این تثبیت کننده می تواند لرزش دوربین را تا 5.5 استاپ کاهش دهد که عدد بسیار خوبی است.
در بخش طراحی، دوربین Sony Alpha a9 II دارای طراحی ارگونومیک جدید، مقاومت بیشتری در برابر آب و کثیفی است و گزینه های ارتباطی متنوعی دارد. منظره یاب الکترونیکی OLED 3.69 میلیون نقطه ای برای دقیق ترین عکسبرداری پیاپی طراحی شده است. صفحه نمایش لمسی 3 اینچی با 1.44 میلیون نقطه کنترل دوربین را آسان تر می کند. دو اسلات کارت حافظه SD UHS-II فضای ذخیره‌سازی را به سطح جدیدی می‌برد و خروجی اترنت 1000BASE-T اشتراک‌گذاری LAN یا کنترل دوربین از راه دور را امکان‌پذیر می‌کند. Wi-Fi و بلوتوث نیز امکان اشتراک گذاری و کنترل بی سیم دوربین را فراهم می کنند.

سنسور 24.2 مگاسایت مای Exmor RS BSI Stacked CMOS و پردازنده تصویر BIONZ X

Sony Alpha a9 II برای سرعت ساخته شده است. سنسور فوق پیشرفته Exmor RS BSI همراه با پردازنده فوق سریع BIONZ X فوق العاده سریع است و عملکردی باورنکردنی ارائه می دهد. عکاسی پیوسته تا 20 فریم در ثانیه با شاتر الکترونیکی یا 10 فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی امکان پذیر است. طراحی سنسور با نور پس زمینه این امکان را فراهم می کند که حساسیت را تا عدد خیره کننده 204800 افزایش داده و همچنان تصاویری با نویز کم و وضوح بالا بدست آورید. برای افزایش انعطاف‌پذیری ویرایش عکس، فایل‌های RAW فشرده‌نشده را می‌توان در قالب 14 بیتی نیز ذخیره کرد.
پردازنده BIONZ X همراه با LSI جلویی فوق سریع، زمان پردازش تصویر را کاهش داده و دامنه دینامیکی گسترده‌تری همراه با بازتولید رنگ دقیق به دست آورده است. در این راستا سیستم های فوکوس خودکار و نورسنجی فرآیندهای مربوطه را 60 بار در ثانیه تکرار می کنند تا ردیابی سوژه را تسهیل کرده و تصویر هر فریم را به بهترین شکل ممکن ثبت کنند. همچنین اگرچه در دوربین سونی Alpha a9 II از شاتر الکترونیکی استفاده شده است، اما هنگام استفاده از منظره یاب الکترونیکی هیچ قاب مشکی نمایش داده نمی شود، بنابراین ثبت هر لحظه غیرممکن نیست.

سیستم فوکوس خودکار هیبریدی

با استفاده از 693 نقطه تشخیص فاز به همراه 425 نقطه تشخیص کنتراست، سیستم فوکوس خودکار هیبریدی سریع تقریباً 93 درصد از سطح سنسور را پوشش می‌دهد، بنابراین عملیات فوکوس به سرعت و حتی با حساسیت کاهش یافته تا -3 EV انجام می‌شود. این تراکم بالای نقاط فوکوس همچنین امکان ردیابی سوژه را در شرایط نوری مختلف فراهم می کند. الگوریتم‌های فوکوس خودکار جدید نیز به سرعت حرکت ناگهانی سوژه را تشخیص می‌دهند و در موقعیت‌های بحرانی به خوبی فوکوس می‌کنند. در عین حال استفاده از لنزهای A-mount نیز با استفاده از مبدل های LA-EA3 یا LA-EA1 امکان پذیر بوده و با فوکوس و نورسنجی خودکار و پیوسته این دوربین کاملا سازگار است.
دوربین Sony Alpha a9 II ویژگی های بسیاری را در ناحیه فوکوس به کاربران ارائه می دهد. به عنوان مثال، با قفل کردن فوکوس خودکار روی سوژه، نقاط اطراف سوژه همیشه بررسی می شوند، بنابراین اگر سوژه به طور ناگهانی حرکت کند، فوکوس از نقطه اصلی حذف شده و به سرعت به نقطه جدید منتقل می شود. حالت ردیابی AF را می توان با برخی از لنزها با دیافراگم کوچکتر از f/16 و در حالت اولویت فوکوس نیز استفاده کرد. همچنین در حالت فوکوس خودکار پیوسته، اگر دکمه شاتر تا نیمه فشار داده شود، می توان نقطه فوکوس را برای تغییر سریع فوکوس بدون از دست دادن دید حرکت داد.

طراحی بدنه

  • Sony Alpha a9 II مجهز به منظره یاب الکترونیکی OLED با وضوح 3.69 میلیون نقطه با وضوح Quad-VGA است که بزرگنمایی 0.78x را ارائه می دهد و تمام جزئیات را به خوبی نشان می دهد. تنظیمات ویژه با کیفیت بالا همچنین نرخ تازه سازی 120 فریم در ثانیه را برای دیدن اجسام متحرک تا حد امکان نزدیک به واقعیت امکان پذیر می کند. روی قسمت چشم نیز از روکشی ساخته شده از عنصر فلوئور استفاده شده است تا این قسمت به راحتی تمیز شود.
  • صفحه نمایش لمسی 1.44 میلیون نقطه ای نیز استفاده از عملکردهای دوربین را آسان تر و خلاقانه تر می کند. قابلیت چرخش این صفحه نمایش به بالا و پایین نیز امکان گرفتن عکس از زاویه کم یا زیاد را فراهم می کند.
  • شاسی دوربین سونی Alpha a9 II از آلیاژ منیزیم ساخته شده است تا با وزن سبک، استحکام، دوام و مقاومت بالایی را ارائه دهد. پایه لنز نیز برای نگه داشتن بهتر لنزهای سنگین در جای خود تقویت شده است. دستگیره دوربین نیز برای راحت‌تر در دست گرفتن بهبود یافته است.
  • دوربین سونی Alpha a9 II با بهبود عایق در ناحیه باتری، خروجی ها و اتصالات شاسی، نسبت به مدل های قبلی در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم تر است.
  • این نسخه نیز مانند نسل قبلی این دوربین از باتری NP-FZ100 استفاده می کند که انرژی لازم را برای 500 عکس با منظره یاب الکترونیکی یا 690 عکس با صفحه LCD تامین می کند.
  • دوربین Sony Alpha a9 II دارای دو اسلات داخلی برای کارت های حافظه SD است که از استاندارد UHS-II پشتیبانی می کنند. به این ترتیب می توانید فرمت RAW را در یکی و JPEG را در دیگری ذخیره کنید. در غیر این صورت، زمانی که کارت حافظه اول پر می شود، ظرفیت کارت حافظه دوم به طور خودکار برای ذخیره فیلم ها و تصاویر استفاده می شود.
  • یک پورت USB 3.2 نسل 1 علاوه بر پورت میکرو USB به این دوربین اضافه شده است تا با سرعت بالاتری به کامپیوتر متصل شود. علاوه بر این، دوربین را می توان در صورت اتصال با کابل USB-C شارژ کرد.
  • طول عمر شاتر دوربین Sony Alpha a9 II تقریباً 500000 عکس است.
  • پایه کفش داغ دوربین ارتقا یافته است و اکنون با میکروفون شاتگان ECM-B1M یا کیت تبدیل XLR-K3M برای ضبط صدای واضح و شفاف با ارسال سیگنال های دیجیتال به دوربین سازگار است.
  • مجهز به ورودی جک 3.5 میلی متری برای اتصال میکروفون خارجی.
  • سازگار با گریپ VG-C4EM.

تثبیت کننده 5 محور SteadyShot INSIDE

دوربین Sony Alpha a9 II از تثبیت‌کننده تصویر ۵ محوره بهبود یافته با صاف کردن لرزش تا ۵.۵ استاپ استفاده می‌کند. این تثبیت کننده داخلی همیشه در هر 5 محور فعال است و تصاویر واضح را هنگام عکاسی یا عکسبرداری تضمین می کند. استفاده از لنزهای با فاصله کانونی بلند و یا حتی لنزهای ماکرو به خوبی با این تثبیت کننده سازگار است و دوربین به طور خودکار لرزش های ناشی از حرکت سنسور را جبران می کند. لازم به ذکر است که این تثبیت کننده به نوع لنز استفاده شده بستگی ندارد و مهم نیست از چه لنزی استفاده می شود. حتی لنزهایی که به طور کامل با دوربین سازگار نیستند یا لنزهایی که برای اتصال به مبدل نیاز دارند نیز می توانند با این سیستم تثبیت کننده استفاده شوند. استفاده از لنزهایی که مجهز به لرزشگیر اپتیکال هستند، توانایی حذف لرزش دوربین سونی Alpha a9 II را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برسی دوربین دیجیتال بدون آینه سونی مدل Alpha a9 II" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برسی دوربین دیجیتال بدون آینه سونی مدل Alpha a9 II"، کلیک کنید.