آیا کولر گازی گری نسبت به میتسوبیشی برتری دارد؟

تو این روزهای گرم تابستون هیچ چیز لذت بخش تر از هوای خنک و مطبوع داخل خونه نیست برای همین وقتی تصمیم به خرید کولر گازی گرفتم بین دو برند معروف گری و میتسوبیشی دو دل شدم هر دو برند معروف و پرفروش هستند اما اینکه کدوم یکی بهتره؟ این سوالی بود که ذهنم رو درگیر کرد در نهایت تصمیم گرفتم هر دو رو بررسی کنم و تجربه ام رو با شما به اشتراک بذارم.

تجربه شخصی از خرید و استفاده

وقتی برای خرید به بازار رفتم چندین فروشنده به من نمایندگی فروش گری رو برای خرید کولر گازی برند گری رو پیشنهاد دادند طبق گفته های اونها گری هم قیمت مناسبی داشت و هم کیفیت ساخت خوبی ارائه می داد اما از اون طرف میتسوبیشی همواره به عنوان برندی با سابقه و کیفیت شناخته می شه و بسیاری از دوستانم هم ازش تعریف می کردند.

در نهایت تصمیم گرفتم هر دو مدل رو بخرم و نصب کنم یکی برای پذیرایی (میتسوبیشی) و دیگری برای اتاق خواب (گری) حالا می خوام تجربه ام رو در طول این مدت استفاده با شما در میون بذارم.

کیفیت ساخت و طراحی

از نظر طراحی و کیفیت ساخت میتسوبیشی به وضوح برتری داره ظاهر شیک و حرفه ای همراه با مواد با کیفیتی که در ساختش استفاده شده حس اطمینان بیشتری به آدم میده از طرفی گری هم طراحی بدی نداره اما در مقایسه با میتسوبیشی کمی ساده تر به نظر میاد.

آیا کولر گازی گری نسبت به میتسوبیشی برتری دارد؟

عملکرد و کارایی

وقتی صحبت از عملکرد می شه هر دو کولر گازی عالی عمل می کنند اما تفاوت هایی هم وجود داره که باید بهشون توجه کرد.

  1. میتسوبیشی: میتسوبیشی بسیار بی صداست و مصرف برقش هم بهینه تره حتی در روزهای خیلی گرم این کولر با قدرت زیادی فضا رو خنک می کنه و احساس آرامش رو به ارمغان میاره.
  2. گری: گری هم خوب عمل می کنه ولی کمی پر سروصداتره هرچند مصرف برقش هم نسبتا مناسبه اما در مقایسه با میتسوبیشی کمی بیشتر برق مصرف می کنه این تفاوت ها شاید در کوتاه مدت محسوس نباشه ولی در طولانی مدت روی قبض برق تاثیر میذاره.

قیمت

قیمت گری به طور محسوسی کمتر از میتسوبیشیه اگر بودجه تون محدوده و دنبال یک گزینه اقتصادی هستید گری انتخاب خوبی به نظر میاد ولی اگر کیفیت و عملکرد براتون اولویت داره و می تونید هزینه بیشتری کنید میتسوبیشی گزینه بهتری خواهد بود.

نصب و نگهداری

نصب هر دو کولر بدون دردسر بود اما نگهداری؟ اینجا هم تفاوت هایی وجود داره:

  1. میتسوبیشی: نیازی به سرویس دوره ای زیادی نداره و حتی بعد از چند ماه استفاده هم مثل روز اول کار می کنه.
  2. گری: به نظر می رسه که گری نیاز به سرویس های دوره ای بیشتری داره بعد از چند ماه حس کردم که کارایی اون کمی کاهش پیدا کرده و مجبور شدم تکنسین رو برای بررسی و سرویسش بیارم.

جداول مقایسه

ویژگی ها

میتسوبیشی

گری

کیفیت ساخت

عالی

خوب

مصرف انرژی

بسیار بهینه

مناسب

صدا

بسیار کم

کمی بیشتر

قیمت

گران تر

اقتصادی تر

نیاز به سرویس

کم

بیشتر

نتیجه گیری

در نهایت اگر کیفیت مصرف انرژی و صدای کم براتون اهمیت داره و حاضر هستید هزینه بیشتری کنید میتسوبیشی انتخاب بهتریه اما اگر بودجه محدودی دارید و به دنبال کولر گازی اقتصادی هستید گری هم می تونه گزینه مناسبی باشه هرچند ممکنه نیاز به سرویس های دوره ای بیشتری داشته باشه ولی عملکرد کلی اون خوبه.

پرسش و پاسخ

۱ آیا کولر گازی گری برای مناطق گرمسیر مناسب است؟

بله کولر گازی گری به خوبی می تونه در مناطق گرمسیر هم عملکرد مناسبی داشته باشه هرچند مصرف برق اون کمی بیشتر از میتسوبیشی هست اما قدرت خنک کنندگی مناسبی ارائه می ده.

۲ آیا تفاوت قیمت میتسوبیشی و گری توجیه پذیره؟

بله تفاوت قیمت به دلیل کیفیت بالاتر مصرف انرژی بهینه تر و عمر طولانی تر میتسوبیشی است اگرچه گری هم کیفیت خوبی داره اما در بلندمدت هزینه های نگهداری و مصرف انرژی میتسوبیشی کمتر خواهد بود.

۳ آیا نصب کولر گازی گری پیچیده است؟

خیر نصب کولر گازی گری به سادگی میتسوبیشی است و تفاوت خاصی در این زمینه وجود نداره با این حال توصیه می کنم همیشه از تکنسین های مجرب برای نصب و راه اندازی استفاده کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری بشه.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیا کولر گازی گری نسبت به میتسوبیشی برتری دارد؟" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیا کولر گازی گری نسبت به میتسوبیشی برتری دارد؟"، کلیک کنید.