تداوم وزش تندباد در اردبیل/سامانه بارشی از دوشنبه فعال می شود – خبرگزاری گیلی نت | اخبار ایران و جهان

تداوم وزش تندباد در اردبیل/سامانه بارشی از دوشنبه فعال می‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مجید کوهی در گفت وگو با خبرنگار گیلی نت در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی اردبیل اظهار کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی طی امروز تا عصر فردا همچنان در مناطق جنوبی و مرکزی استان وزش باد تند جنوبی پدیده غالب بوده و از حوالی ظهر تا عصر امروز به دلیل تشدید سرعت وزش باد خیزش گرد و خاک محلی نیز در نواحی مستعد احتمال می رود.

وی افزود: در حالی که طی این مدت در مناطق شمالی استان به دلیل وزش باد شمالی و نفوذ هوای مرطوب آسمان ابری و مه آلود بوده و در بعضی ساعات بارش خفیف باران نیز پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: اما از عصر فردا تا صبح یکشنبه با تقویت جریانات شمالی و نفوذ هوای مرطوب خزری ضمن کاهش دمای هوا آسمان اغلب مناطق استان ابری و مه آلود شده و در بیشتر مناطق استان بارش باران پیش بینی می شود.

کوهی با بیان اینکه روز یکشنبه ضمن کاهش نسبی دمای هوا موقتاً از شدت ناپایداری جوی کاسته می شود ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه با تقویت سامانه سرد و بارشی دمای هوا به طور محسوس کاهش یافته و در تمامی شهرستان های استان بارش باران آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هوای سرد در مناطق سردسیر استان با کمینه دمای زیر صفر درجه در سطح استان حاکم بوده و در مناطق کوهستانی استان بارش به صورت برف انتظار می رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اضافه مرد: لذا جهت جلوگیری از خسارات احتمالی رعایت توصیه های صادر شده در هشدار هواشناسی شماره ۱۸ – سطح زرد تاکید می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تداوم وزش تندباد در اردبیل/سامانه بارشی از دوشنبه فعال می شود – خبرگزاری گیلی نت | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تداوم وزش تندباد در اردبیل/سامانه بارشی از دوشنبه فعال می شود – خبرگزاری گیلی نت | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه