آیین نامه اسقاط خودروهای فرسوده ابلاغ شد/ اعلام سن فرسودگی+جزییات – خبرگزاری گیلی نت | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار گیلی نت، تصویب نامه هیات وزیران در خصوص آیین نامه اجرایی ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو ابلاغ شد.

در این آیین نامه تعداد گواهی اسقاط حاصل از اسقاط خودروهای فرسوده افزایش یافته است تا بدین ترتیب انگیزه مالکان این دسته از خودروها برای جایگزینی افزایش یابد.

در عین حال توجه ویژه به اسقاط موتورسیکلت های فرسوده و خودروهای سنگین فرسوده نیز در این آیین نامه دیده شده است.

همچنین کارگروهی نیز موظف به اولویت بندی و تخصیص اعتبار برای نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده شده است.

برای مشاهده متن کامل آیین نامه اینجا را کلیک کنید.

بر اساس این آیین نامه سن فرسودگی خودروها به شرح جدول زیر است.

آیین نامه اسقاط خودروهای فرسوده ابلاغ شد/ اعلام سن فرسودگی+جزییات

همچنین مطابق با این آیین نامه واردکنندگان خودرو (غیر از برقی و هیبریدی (ترکیبی)) موظفند به ازای واردات هر یک خودرو، مطابق با رتبه انرژی خودروی وارداتی و با توجه به قیمت خودروی وارداتی خود مطابق با جدول زیر نسبت به ارایه گواهی اسقاط مطابق با گروه کاربری متناسب اقدام کنند.

آیین نامه اسقاط خودروهای فرسوده ابلاغ شد/ اعلام سن فرسودگی+جزییات

بر اساس این آیین نامه اولویت نوسازی ناوگان و محدودیت تردد خودروهای فرسوده که در سامانه ثبت نام و برای اسقاط اعلام آمادگی کرده اند، به شرح جدول زیر است.

آیین نامه اسقاط خودروهای فرسوده ابلاغ شد/ اعلام سن فرسودگی+جزییات

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیین نامه اسقاط خودروهای فرسوده ابلاغ شد/ اعلام سن فرسودگی+جزییات – خبرگزاری گیلی نت | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیین نامه اسقاط خودروهای فرسوده ابلاغ شد/ اعلام سن فرسودگی+جزییات – خبرگزاری گیلی نت | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.