هوای پایتخت در شرایط قابل قبول

آفتاب نیوز :

بارش باران همراه با وزش باد در چند روز اخیر موجب شد که آلودگی نسبی از هوای پایتخت دور شود تا اکنون شاخص لحظه ای کیفیت روی عدد 71 قرار بگیرد در حالیکه در 24 ساعت گذشته نیز میانگین شاخص کیفیت هوای تهران روی عدد 52 (قابل قبول) قرار داشت.

بر اساس اطلاعات از ایستگاه های سنجش کیفیت هوای شهر تهران در اغلب مناطق کیفیت در وضعیت سالم قرار دارد و آلودگی در هیچ نقطه ای از تهران نیست.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان 5 روز هوای پاک و 42 روز هم هوای سالم استنشاق کرده اند.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی 10 روز هوای پاک، 236 روز هوای قابل قبول، 107 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و 12 روز هوای ناسالم برای تمامی گروه ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک یا سبز، 51 تا 100 در شرایط قابل قبول یا زرد، 101 تا 150 در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، 151 تا 200 در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، 201 تا 300 در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و 301 تا 500 در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هوای پایتخت در شرایط قابل قبول" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هوای پایتخت در شرایط قابل قبول"، کلیک کنید.