واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد – خبرگزاری گیلی نت | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری گیلی نت، حامد آقاجان زاده، معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان، با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای زایران، گفت: متقاضیان حج تمتع امسال استان طبق نوبت اعلام شده از امروز تا 16 اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون اجباری به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید 15 روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان، توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در دو سال گذشته آن را دریافت نکرده اند، الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان با بیان اینکه در تبریز حدود 4000 نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زایران غیرآذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیر این شهر داریم.

وی در ادامه به آمار زایران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی 3951 نفر است که در قالب 28 کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد. 15 کاروان از این تعداد متعلق به زایران تبریزی است.

آقاجان زاده همچنین از آغاز معاینات پزشکی 45 نفر از عوامل اجرایی پزشکی حج و زیارت که در موسم حج تمتع خدمت رسانی خواهند کرد، از روز گذشته در تبریز خبر داد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد – خبرگزاری گیلی نت | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد – خبرگزاری گیلی نت | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.